søndag 2. september 2012

Flyshow og dåp

I går var jeg ute og geocachet med AJ, og så jobbet vi oss sakte mot Rådhusplassen, hvor Forsvaret arrangerte flyshow for å markere at det er 100 år siden den første norske militære flyturen ble gjennomført. Det var fly som fløy rundt i byen store deler av dagen, men det hele ble avsluttet med en fantastisk, nesten 30 minutter lang, oppvisning av franske Patrouille Acrobatique de France. Det var helt fantastisk!

Bilder her.

Her er en video. Snakker om, altså!


Både fredag og lørdag kveld var Maja her og spiste middag. Og så ble det så klart masse skravling og et par flasker vin :)

Søndag var jeg i dåp. Lille Lucy ble døpt, og jeg var en av tre faddere. Hun ene, som skulle bære Lucy til fontenen, ble forsinket, så jeg ble spurt om å gjøre det. Mens vi satt i kirka, så jeg at navnet hennes var feilskrevet i programmet (farens navn var kommet med). Jeg regnet med det var feil, så da presten spurte meg, ikke foreldrene, om hva barnet skulle hete, tok jeg sjansen, og sa hennes fornavn og farens etternavn. Det viste seg etterpå at hun skal ha begge etternavnene, men det viktigste er nå uansett det som står på dåpsattesten ;)

Nå er jeg nettopp kommet hjem fra dåpsmiddagen, full av både middag og dessert, og med en vannblemme under foten. Au, au! Sånn går det når man går barbeint i høyhælte sko!

Ingen kommentarer: