fredag 7. september 2012

Gøy på Teknisk museum

I går dro jeg og et vennepar på Teknisk museum, på noe de kaller Sent. Det var quiz, standup, konsert, foredrag, såpebobleoppvisning og mer, med 18-årsgrense. Det var skikkelig morsomt, så det må jeg få med meg flere ganger.

Det ble sendt før jeg var hjemme. Var på Grorud litt før halv tolv, og bestemte meg for å gå hjem på mine stive ben (det ville tatt lenger tid å vente på buss eller bane uansett), og det hjalp faktisk til å myke opp musklene litt. Nå har jeg så vondt som jeg føler man burde ha dagen etter, ikke tre dager etter, en intens treningsøkt ;)

Jeg har booket to timer med personlig trener til neste uke, så nå håper jeg bare at musklene er litt bedre innen da :p

I går var jeg på IKEA og fikk hjelp med 3D-kjøkkenplanleggeren. Jeg hadde på forhånd lagt inn mål og skap, men vi måtte endre litt av praktiske årsaker. Totalsummen på det jeg har lagt til nå, er vel 23 000,-, og det inkluderer induksjonstopp og innbygd steikovn, men ikke armatur. Hvis jeg legger til armatur og underlimt vaskekum (som koster 3500,-), er vi oppe i ca. 28 000,-, og så vurderer jeg aluminiumslister på benkeplatene, noe som selvsagt koster en del ekstra. Da skal jeg fortsatt ha råd til rørlegger.

Jeg vurderer også oppvaskmaskin. Jeg har fortsatt råd, men nå begynner jeg å nærme meg smertegrensen, siden jeg skal betale for rørlegger til dette også (det er ikke uttak for oppvaskmaskin nå, så vidt jeg vet).

Planen var å bruke 25 000,- på kjøkken, men med disse planene blir det minst 10 000,- ekstra. Jeg hadde satt av 10 000,- til en ferie jeg velger å droppe, men jeg tror nok ikke jeg kommer til å angre ;)

I dag skal jeg først i samtale med Kvik, deretter med HTT, men det er stor sjanse for at det blir IKEA.

Ingen kommentarer: