tirsdag 11. september 2012

Har disse musklene alltid vært der?

Nå har jeg hatt min første time med personlig trener. Selv om jeg har vondt i muskler jeg ikke visste jeg hadde, er det egentlig ganske greit å ha kommet i gang.

Denne uka blir det to økter, mens det fra og med neste uke blir tre økter i uka. Jeg er jo klar over at det blir bedre etter hvert (selv om intensiteten kommer til å øke), men med tanke på at det tok 3-4 dager etter oppstartstesten før jeg klarte å sette meg ned på do uten å holde meg fast, lurer jeg veldig, veldig på hvordan jeg kommer til å ha det på torsdag. Det er spesielt øvelsene som trener lårmusklene som tar på, på grunn av all vekta de må jobbe med.

Siden gåturen hjem fra Grorud forrige uke løste opp musklene litt, planlegger jeg å gå tur i ca. 30 minutter dagen etter hver trening, for å hjelpe gjenoppbyggingsprosessen, eller hva jeg nå skal kalle det. Jeg får ikke lov å trene noe som går på utholdenhet (som om jeg hadde klart det!), men en gåtur gjør ikke noe :)

PT-en jeg har fått, er helt fantastisk. Hun er både kunnskapsrik og oppmuntrende. Hun fikk meg til å føle meg bedre, selv om jeg følte meg som en hummerrød slappfisk. Hun var veldig flink til å skryte de gangene jeg hadde veldig god teknikk eller når jeg lærte ting med én gang, og bemerket til og med en gang at jeg klarte å løfte tyngre vekter enn henne, så da presset jeg meg kanskje litt ekstra?

Det eneste jeg slet skikkelig med, og som jeg faktisk ikke ser for meg at jeg kommer til å klare, er det som heter dips. Det er tungt nok når man er utrent, men når man i tillegg er på min størrelse ... Alle de ti (?) øvelsene skulle gjøres 9 x 2 ganger (pluss noen ekstra ganger for å varme opp), men disse klarte jeg bare å ta 8 x 2, tror jeg.

And now for something completely different ...

I morgen skal jeg nok en gang til HTH kjøkken, denne gangen for å bestille kjøkkenet :D Må bare høre om de kan utsette leveringen slik at jeg ikke får varene om to uker, men om fem uker, når pappa kommer. Kan ha et ekstra kjøkken liggende i noen dager, men helst ikke i tre uker! Må finne ut om jeg kan få de kjørt hjem på en billigere måte enn de 2000,- HTH skal ha.

Det blir nok mye trening og kjøkken på meg framover, men det er jo to store ting i livet mitt akkurat nå :)

Ingen kommentarer: