torsdag 30. august 2012

Astmamedisin og muffins

Jeg fikk kommet meg til legen til slutt. Det virker ikke å være noe feil med lungene mine, så det var nok litt vanskelig å fastslå hva som feiler meg. Jeg har fått resept på astmamedisin inntil videre. Det betyr ikke at jeg har astma, men legen sier at hvis jeg har luftveisirritasjon, kan medisinen hjelpe.

Hvis jeg etter et par dager ikke merker noen forskjell, skal jeg over på antibiotika, i fall det er en lett luftveisbetennelse. Og hvis ikke det hjelper heller, kan det være at jeg har en atypisk betennelse, og da må jeg ha en annen type antibiotika.

Legen sier at hvis jeg har luftveisirritasjon, kommer jeg til å merke det ganske umiddelbart med astmamedisinen. Jeg har tatt én gang nå, og det er kanskje placeboeffekten som spiller inn, men jeg synes faktisk jeg kan kjenne at det er pittelitt bedre :)

Jeg håper dette hjelper, for det koster både tid og penger å skal teste forskjellige ting, og måtte dra til legen i hytt og gevær (som jeg så noen skrive en gang, i fullt alvor).

Jeg orker ikke å dra tilbake til byen for å jobbe en time eller to, så en kollega tar seg av eventuelt nye jobber som kommer. Jeg skal spise middag hos et vennepar kl. 17, så fram til det skal jeg lese litt, og så lager jeg oste- og nøttemuffins. Her er oppskriften på dem:

113 gram malte mandler
113 gram malte valnøtter
80 gram smør
113 gram revet ost
4 egg (medium eller store)
1 ts bakepulver

Fordeles i 12 muffinsformer (gjerne silikonformer) og stekes i 15 minutter på 180 grader.

Disse smaker godt, og er superenkle å lage. Problemet er bare at de er så gode at de forsvinner fort ;)

1 kommentar:

Anita sa...

God bedring, satser på medisinen virker :)