onsdag 29. juni 2011

Shoppeguri

Var innom KappAhl i dag fordi de hadde 25 % rabatt på allerede nedsatte varer. Hadde ikke planer om å kjøpe noe særlig, men endte opp med jakke, jeans, tre topper og et skjørt for 1258,-. Blir jo en snittpris på rundt 200,- per plagg, og det synes jeg ikke er ille. Spesielt ikke med tanke på at skjørtet ikke var på salg, og kostet 400,-.

Vanligvis ser jeg aldri på skjørt, spesielt ikke korte jeansskjørt (det stopper rett over knærne). Men jeg bestemte meg for å prøve det og fant ut at det satt utrolig bra. Jeg har en svart tights med blondekanter som vil passe godt til, og en annen, lang tights (kan dra den litt opp) med metallstuds oppover leggen som også vil passe skikkelig godt til :)

For tiden er jeg backup for en prosjektleder (PL) på jobben. Det er veldig vanskelig å sette seg inn i jobben og spesielt rutinene til en annen person, særlig med tanke på at jeg ikke gjør dette til vanlig. PL-en er på jobb, men må være backup for en oversetter fordi det er så få som kan akkurat den jobben - en oversetter er backup for en PL fordi PL-en er backup for en oversetter ... :p

Mandag var et helvete, selv om PL-en satte seg ned med meg mens jeg gikk gjennom alle de 80-90 e-postene hennes. Det var som å bryte med en blekksprut: Jeg ante ikke hvor jeg skulle begynne! Det var rimelig kjipt i går også, men i dag kom det ikke like mange e-poster, og det var litt roligere.

Jeg skal være backup for henne i tre uker. Etter det tar jeg ferie. Jeg hadde ingen ferieplaner siden jeg ikke visste om jeg skulle fortsette som backup de tre ukene etter der igjen (når PL-en drar på ferie), men sjefen for oversetterne kom inn på kontoret mitt i går og ville snakke med meg ang. ferie. Jeg svarte at jeg ikke hadde ferieplaner, men det var visst nettopp det som var problemet. Hun var redd for at jeg skulle bli overarbeidet siden jeg ikke tok ferie i verken juni, juli eller august, og siden det er ganske krevende å jobbe som PL, spesielt når man er helt ny. Det er jo fint å vite at man blir tatt vare på :)

Skulle ha fri torsdag 21. og fredag 22. juli, når jeg skal til Rissa i runddagsfeiringen til familien Langmo, og ba om å få fri uka etter også. Men så fant jeg ut at jeg like gjerne kunne ta fri hele uka før også, så nå har jeg fri fra 16. til 31 juli :) Tar fly til Trondheim 19. juli, drar til Stjørdal og besøker ei venninne, og drar deretter til Maria og co (og Rissa, så klart). Uka etter er det mulig jeg drar til Frøya, hvor Kaÿa og familien har sommerhus. Men det kommer an på hvor lett det er å komme seg dit og om de har plass til en ekstra person. Regner med jeg drar hjem igjen fredag eller lørdag, sånn at jeg har en dag eller to til å slappe helt av før jeg skal begynne på jobb igjen.

Oppdaterer sjelden, så da blir det lange innlegg ... Gratulerer hvis du kom deg helt hit uten å sovne. Du fortjener en smoothie i premie ;) Og hvis du kommer hit, skal jeg lage til deg, for jeg har masse frosne bær i fryseren, og en krute god smoothiemaskin, som jeg fikk i innflyttingsgave av Maja og Ioana. Har ikke brukt den så masse de første to årene, men nå har jeg virkelig blitt hekta :)

3 kommentarer:

Anita sa...

Syns godt du kan levere premien på døra! Og jeg syns godt du skulle tatt deg en tur lenger nordover også!
Og gratulerer med nye klær :)

Mikkel sa...

Jeg fortjener smoothie!!!!!

Silje sa...

Totta: Mulig den blir litt slapp på veien nordover.

Mikkel: Kom på besøk, så skal du få :)