torsdag 2. juni 2011

Stæsj

Uhuu, uhuu


Den andre veska er en partyveske i svart skinn med metallstuds :D

Klar for sommeren!


Herlig sommerjakke :)


Er det en jakke?


Nei, det er en cape (ok da, en capejakke)


Og så min store, nye kjærlighet: Kindle!


Kindle er et elektronisk lesebrett fra Amazon. Det har plass til 3500 bøker, har batterilevetid på opptil to måneder og har ingen bakbelysning. Dette vil si at man ikke anstrenger øynene mer enn man gjør når man leser vanlige bøker, og man blir dermed ikke sliten i øynene etter en lang dag foran PC-en. Det betyr også at man må ha lys i mørket, men det må man med vanlige bøker uansett.

Lengde og bredde er som en vanlig bok, men den er skikkelig tynn, og veier under 250 gram. Det var lettere enn jeg trodde å gi slipp på følelsen av å holde en faktisk bok i hånda. Jeg er spesielt fornøyd nå som jeg leser min første bok, A Game of Thrones, som er en skikkelig murstein. Ebøker koster selvfølgelig mindre enn vanlige bøker, så med tid og stunder har jeg faktisk spart inn prisen :)

Jeg har ønsket meg en slik siden de kom i 2007, men er jammen glad jeg ventet. Den er mye finere nå enn da ;)

Jeg kjøpte den dyreste versjonen, som har både trådløs nettverkstilkobling og vanlig 3G-tilkobling (mobilnettverk). Med 3G kan jeg sitte hvor som helst i verden og laste ned nye bøker. Kindle har en basic nettleser, noe som betyr at kombinert med gratis 3G-dekning kan jeg sitte på toget i Skottland, på stranda i Spania eller ved foten av Kilimanjaro og sjekke mail, Facebook og Aftenposten fullstendig gratis :D

Jeg elsker at når jeg plasserer markøren foran et ord, kommer det automatisk opp forklaring fra en av de to medfølgende ordbøkene! Jeg kjøpte dette dekselet for å beskytte den :)

Ingen kommentarer: