lørdag 18. juni 2011

Sommerfest

I går hadde vi sommerfest med jobben. Etter drinker og snacks hos vår kunstsamlende sjef, dro vi på en restaurant og spiste nydelig tapas. Alle var stappmette, og sjefen hadde glemt at han hadde bestilt kaffe og kake til alle, så jeg tror de fleste - meg inkludert! - måtte gi tapt, og la det ligge kake igjen på fatet.

På restauranten delte sjefen ut drikkebonger til de som skulle videre på Grims Grenka, et hotell hvor vi hadde reservert baren den kvelden. Tenkte vi skulle få en hver, men først fikk jeg tre, og deretter en til fordi det var noen som dro rett hjem. I løpet av kvelden fikk jeg bonger både her og der fra folk som dro hjem tidlig, så jeg tror jeg må ha hatt rundt 20 til slutt :p Delte ut til folk jeg ikke kjente (men alle var fra konsernet) bare for å bli kvitt dem siden baren stengte litt over midnatt.

Vi dro videre til Grand Hotel, på takterrassen der. Med paraply, siden det regnet :p Etter et par timer stengte de der også, så vi dro videre til en annen pub. Da også de stengte, kom det et par afrikanere bort og skulle snakke med meg og en kvinnelig kollega. De var hyggelige i starten, selv om vi ikke var interesserte, men etter hvert hadde de visst begynt å slenge masse drit til kollegaen min. Er nesten glad jeg hadde gått litt unna, for jeg tror jeg hadde blitt skikkelig forbanna, og slåsskamp på byen holder jeg meg langt unna.

Jeg ba en kollega følge henne til taxiholdeplassen og så fulgte en annen kollega meg til bussen siden de begynte å følge etter oss. Føler meg vanligvis trygg i Oslo (fordi jeg vanligvis holder meg langt unna sentrum og Karl Johan), men man vet aldri ...

På bussen ble jeg stående ved siden av en diger ungdomsgjeng, og han ene satt og røyka. Ba ham høflig om å slukke den, men han fortsatte bare å dampe videre. Hadde lyst til å bare ta den fra ham, men det var neppe noen god idé, så jeg ba ham slukke den en gang til, og sa at jeg var allergisk. Noe som kanskje ikke er helt sant, men jeg liker virkelig, virkelig ikke røyklukta.

Kompisen hans ble så glad for at jeg sa fra så høflig, og fikk kompisen til å stumpe røyken. Han sa til alle vennene sine hvor høflig jeg var og var sååå ivrig, vennlig og pratelysten :p Ble invitert med dem på nachspiel, men jeg fant ut at det var like greit å komme meg hjem ;)

Ingen kommentarer: