torsdag 2. juni 2011

Trøtt og sliten

Det blir deilig med en fridag nå, jeg kjenner jeg trenger det!

I helga var jeg og sju andre fra gamleklassen i København. Vi dro med DFDS på fredag, overnattet på hotell fra lørdag og var tilbake i Oslo på mandag. Alt takket være en bekjent i DFDS som booket billige billetter og billig hotell for oss :)

Allerede i begynnelsen av turen kjente jeg at jeg var småkvalm på grunn av bølgene, men det hindret meg ikke fra å bli temmelig full. Hva annet kan man bli når man hiver i seg taxfreesprit? Lørdagen var ikke like morsom. Jeg var skikkelig dårlig da jeg våknet, men etter et tørt knekkebrød fra Marthe, som jeg delte lugar og hotellrom med, overlevde jeg. Jeg ble imidlertid småkvalm igjen etter lunsj, men jeg kan vel ikke si at jeg fortjente noe annet. Og jeg hadde det så gøy kvelden før at det var verdt det :) Det er uansett ikke så farlig å være litt smådårlig når man uansett bare skal shoppe ;)

Jeg gikk sammen med Eli hele formiddagen, og kjøpte meg blant annet to vesker (inkl. en utrulig kul tøyveske med en diger ugle på) og en topp som jeg ikke engang orka å prøve. Køen var så lang, jeg var så varm og sliten og Eli sto utenfor og ventet. Men den passet perfekt :)

Det ble omtrent bare festbilder, men her er et normalt turistbilde :)


Etter noen avslappende timer på hotellet, dro vi på indisk restaurant og spiste, og deretter på bar. Men vi var tidlig tilbake på hotellet, for puben stengte før midnatt.

På søndag skulle vi spise felles lunsj på et sted som heter Riz Raz, som har verdens beste buffé (hovedsakelig vegetarisk, men de hadde litt skinkepålegg og en nydelig kyllingsalat). Vi hadde rundt tre timer å slå ihjel før det, så noen dro på Tivoli mens tre av oss dro på et kjøpesenter som lå ti minutter unna. Og jammen om det ikke ble to jakker, jeans og nok en topp :p

(La oss ikke snakke om de to sandalparene jeg kjøpte på fredagen, da jeg og Maria var innom Skopunkten, som alltid har 3 for 2-tilbud. Det ene paret var skikkelig gode og temmelig kule. Det andre paret satt forholdsvis godt, men var skikkelig kule ;) De er testet og godkjent!)

I tillegg gikk det en del penger til mat, småshopping, taxi o.l., så helga ble noe dyrere enn planlagt. Men det var så klart verdt det :)

Da jeg var tilbake på jobb, var jeg skikkelig svimmel etter båtturen, men annet er ikke å forvente. Litt verre er det at jeg tre dager senere fortsatt er svimmel. Kan ikke skjønne at båtsvimmelheten skal henge i i tre dager, men kommer ikke på noe annet som kan forklare det heller. Hvis det ikke gir seg, får jeg heller komme meg til lege, men tviler på at det blir nødvendig.

Nå har jeg nylig kommet hjem fra middagsbesøk hos Maja. Skulle ta bussen hjem, men sanntidsvarslinga på Trafikanten var helt på ville veier, så bussen kom før jeg trodde. Bestemte meg for å gå hjem. Etter ti minutter merket jeg at mettheten slo inn. Etter fem nye minutter var det de to vinglassene som kicket inn. Og til slutt slo trøttheten til, da jeg begynte å forberede meg på den siste delen, som består av 15-20 minutter i oppoverbakke - med tung gymbag på skuldra!

Men nå er jeg hjemme og klar til å legge meg :)

Ingen kommentarer: