torsdag 25. februar 2010

Sulten

Jeg pleier å spise frokost på jobben, og jeg er ikke den eneste. Vi får matlevering hver dag, og det som ligger i nederste skuff, er off-limit (det står til og med en lapp på skuffa om å ikke røre maten i den skuffa). I det siste er en eller flere begynt å forsyne seg fra dagens mat, sånn at det blir for lite til lunsj, og det har tydeligvis ikke hjulpet at sjefen har sendt ut e-post til alle om at dette ikke er lov.

Resultatet: Ingen får lenger lov til å spise frokost på jobben. Og jeg vet hva resultatet av det kommer til å bli: slappere ansatte, frukten kommer til å forsvinne enda fortere, en overflod av knekkebrød (som er det de fleste spiser til frokost her) og generelt sett småsure ansatte.

Jeg får se hva jeg kommer til å gjøre. Smøre frokost dagen før, kanskje? (Det er kanskje litt dumt å lage frokost dagen før når man spiser knekkebrød til frokost? :p) I dag får jeg i alle fall ta til takke med te og litt frukt.