fredag 19. februar 2010

Her! Re! Gud!

Rammstein-konserten i går var så bra, jeg hadde aldri forventet meg noe så fantastisk!

Rammstein signerte på Oslo City, men vi kom oss aldri så langt, vi hadde istedenfor vorspiel hos meg (med blant annet Hot Shot-er). Tror forresten det var like greit at vi droppet signeringen, for flere tusen fans møtte opp.

Da vi kom til Vallhall, gikk vi og stilte oss så langt fram vi kunne, og jeg tror vi kanskje var 10-15 meter fra scenen. De hadde ikke garderobe (men det ville sikkert uansett vært vanskelig å få plass til 13 000 jakker ;)), så jeg knøt vinterjakka rundt livet (med knytebåndet som går rundt livet – takk og lov for det!) og sjalet rundt hånda.

Vi kom fram til Vallhall litt før sju, og halv åtte kom Combichrist på scenen. Musikken deres var ... interessant. Elektronika og metal, og skikkelig bra. De passet veldig fint på en stor scene og med et digert publikum, men de var helt glemt da Rammstein kom på scenen. Innen nå var jeg ganske varm, men etter en stund foran scenen rant svetten pga. alle folkene og pyroeffektene.

Langt uti konserten satte keyboardisten seg i en gummibåt, og surfet oppå tilhørerne (sikkert litt tryggere enn å stagedive), og idiotene foran meg prøvde selvfølgelig å følge etter båten. Dermed kom jeg meg enda lenger frem, og var nesten fremst (tredje rad) :D

Etter at bandet hadde gått av scenen, sto folk og ropte på mer. Etter en stund snudde jeg meg til Anita, og sa at jeg tvilte på at de kom ut igjen. Men rett etterpå gjorde de nettopp det, og spilte to sanger til. Men publikum ga seg ikke da Rammstein gikk av scenen på nytt, og etter enda mer roping, kom de ut og spilte enda to sanger. Helt utrolig. Og verdt hver eneste av de 750 billettkronene! Spesielt siden de spilte alle favorittsangene mine :D

Da vi skulle hjem, var det nesten lovløse tilstander i gata, og alle dreit i bilene - vi gikk rundt bilene og midt i gata, og etter både litt tryning (fra min side) og køventing på t-banestasjonen, kom vi oss hjem. Litt for tidlig etter min mening, for konserten kunne gjerne vart en time til ;)

Jeg er temmelig sliten etter både all hoppingen og ropingen, og av lite søvn, så jeg tviler på at dette ble så bra skrevet (ikke orker jeg å lese gjennom det heller). Jeg får la bildene tale for seg.

P.S. Jeg vil gjerne rette en takk til alle som sto rundt meg, som tydeligvis hadde vett til å bruke deodorant før konserten. Dere stinket ikke så fælt, heldigvis ;)

















Ingen kommentarer: