søndag 14. februar 2010

Sliten!

Dette har vært en lang uke! Etter å ha besøkt Synnøve forrige uke, i deres nykjøpte, nyoppussede hus, klarte jeg ikke å vente helt til våren med å male kjøkkenet, som planlagt :)

Jeg bestemte meg for å male brystpanelet i en litt annen farge enn tapetet. På prøvelappene i butikken så fargen mer brun ut (som melk med en pitteliten dæsj kaffe), mens nå ser den mer grå ut. Men den er fortsatt fin :)

Sånn har det sett ut hos meg denne uka!





Det tok fire dager å male siden jeg måtte male to strøk, og ikke kunne male tapetet før brystpanelet var malt og ferdigtørket.

Under malingen befinner det seg skikkelig kunst ...



Jeg var på IKEA og kjøpte en rød og en hvit hylle. Den røde skulle henge over kjøleskapet og fryseren, og den hvite på langveggen. Jeg hadde derimot en del problemer med å få i skruene. I et nøtteskall: Jeg endte opp med et tonn hull i veggen, som nå er sparklet igjen og malt over inntil videre, og hyllene er foreløpig i gangen, hvor de står og venter på å bli forvist til boden.



Over ovnen skulle jeg henge to små, hvite hyller (i samme serie - Lack - som de to langhyllene), men den første hylla ville ikke henge siden jeg bare boret i vei i gipsen, og ikke var klar over det er treverk med 60 cm. mellomrom bak gipsveggen (hvilket forklarer hvordan ventilatoren henger fast!). Jeg har festet den ene hylla med to braketter/knekter, og jeg tror den ene skruen faktisk traff treverket, så foreløpig holder det seg på plass :p (Men jeg dropper å henge opp den andre.)



Jeg har ikke hengt opp igjen kjøkkenbordet. Pga. det har jeg ikke lenger plass til de tingene som sto oppå der, men det finner jeg nok en løsning på.

I stua har jeg hengt opp en plakat jeg kjøpte på Moulin Rouge i Paris da jeg, Maja, Ioana og Haniffa var der for noen år siden. Kjøpte ramma på IKEA, og synes plakaten passet veldig bra over sofaen :) Da jeg skulle finne ut hvor jeg skulle bore hull, fant jeg midten av sofaen og dro fingeren oppover veggen. Bare et par cm. ved siden av hvor jeg skulle bore, fant jeg et gammelt, overmalt hull, så jeg slapp å dra fram slagboret og plage naboen nok en gang :D



Jeg hadde planer om å slappe av i kveld, men det tar noen timer å rydde bort så mye rot! Det gjenstår et par småting her og der, men det er jeg for trøtt til å gjøre noe med nå. Jeg skal kose meg og ta et velfortjent glass rødvin før jeg legger meg (selv om jeg gjesper så høyt at kjeften sikkert snart går i lås).

Ingen kommentarer: