mandag 8. februar 2010

Puss (opp), puss (opp), så får du en suss

Da jeg var hos Synnøve og det nykjøpte og nyoppussede huset deres i helga, ble jeg så inspirert at jeg dro på Jernia og kjøpte maling i dag. Har hele tiden planlagt å male kjøkkenet, og tenkte jeg skulle gjøre det i vår. Men hvorfor vente?

Har valgt en nesten hvit farge som skal være på treverket (den nederste meteren), og så maler jeg hvitt over tapetet. Har kjøpt sparkelkniv, og skal skrape vekk det øverste laget av tapetet sånn at veggen blir glatt.

De hadde ikke trelitersspann med maling (440,-), så jeg fikk tre litersspann til den prisen (egentli 200,-/liter). Fikk også gratis malebørste i bytte mot e-postadressen min - og det var ok å ofre den gamle adressen til det formålet :) Selgeren slengte også med en dings til å åpne malingsspannene med (for at jeg skulle slippe å ødelegge et skrujern, som han sa) (ser også ut til å funke som flaskeåpner) og tre rørepinner. Da jeg kom hjem og slo på TV-en, var det første som kom på skjermen en reklame for Maxbo, om har 40 % salg på maling nå (inkl. Lady, som var det jeg kjøpte), til 300,- for 3 liter. Det er jo typisk, men jeg hadde uansett gavekort på 200,- på Jernia :)

Jeg er veldig usikker på om jeg skal begynne å male i dag eller ikke. Klokka er godt over åtte, og jeg må ordne til (dekke gulvet med plast og vaske over veggene), så det er kanskje greit å vente, og heller begynne tidlig på jobb i morgen. Men på den andre siden vil jeg jo ha kjøkkenet ferdig ...

Ingen kommentarer: