fredag 12. februar 2010

Jeg fant ut at jeg enten måtte dra på IKEA i går kveld eller male andre strøket på tapetet. Jeg endte opp med å dra på IKEA ... og så male etterpå, hvilket vil si at jeg var i seng temmelig sent i går!

Dro tidlig på jobb sånn at jeg kunne dra tidlig hjem og henge opp hyllene. Jeg fikk imidlertid problemer, for jeg klarer ikke å bore langt nok inn i betongen til å få pluggene helt inn, og skruene går ikke langt nok inn i pluggene.

Jeg dro på Jernia i kveld, for jeg tenkte jeg kunne kjøpe kortere plugger og skruer. Tok med meg de jeg hadde sånn at jeg fikk samme tykkelse. Da Jernia-mannen så på skruen, sa han "Men du bruker vel ikke disse skruene"?. Det var han på Clas Ohlson som valgte ut skruene jeg trengte, men det var tydeligvis helt feil. Så nå har jeg måttet bruke 200,- på nye skruer, bor (til gipsvegg) og plugger. Pengene flyr!

Jeg skal uansett prøve meg på nytt på hullene i morgen, for det viste seg at jeg har brukt feil innstilling på slagboret. Det kan brukes både som bor (vanlig drill) og slagbor, og jeg har valgt feil :p Jeg lette i bruksanvisningen for å finne ut hva som var rett, men det sto ingenting der. Hr. Jernia begynte å snakke om symbolene som viser hva som er hva, så det er tydeligvis en standard (hammer-symbolet er tydeligvis slagborsymbolet). Så hvis jeg er heldig, får jeg skruene helt inn til slutt :)

Ingen kommentarer: