mandag 15. februar 2010

Det er min dag i dag ...

Forrige uke oversatte jeg og kollega samme jobben. Vi måtte oversette den uten å samarbeide, og så skulle vi ha et møte med kunden, hvor vi i fellesskap kom fram til en felles oversettelse (lang forklaring til hvorfor det ble gjort på denne måten, men ikke så veldig interessant, så da dropper jeg det).

Vi skulle ha møtet kl. ni i dag. Jeg våknet kl. 8.45 ...

Jeg har nylig fått mobilen tilbake fra rep. fordi den bare slår seg av nå og da. Problemet er ikke fikset, og jeg har sendt mail til Expert, som skal sende ny servicelapp, men det hjelper lite nå. Mobilen hadde slått seg av, samtidig som den på ett eller annet vis hadde låst seg på alarmskjermen, sånn at den ikke ringte selv om den var avslått.

På fem minutter våknet jeg, sto opp, kledde på meg (mens jeg satt på do), heiv på meg litt mascara (noe som tok 15-20 sekunder) og kom meg ut døra. Jeg heiv mascaraen og øyenskygge i vesken, og på banen spurte jeg ei jente ved siden av meg om jeg fikk låne speilet hun nettopp hadde brukt til å fikse sminken sin, til å fikse min egen sminke :)

Da jeg kom inn døra på jobben, var kundene akkurat på vei ut, så jeg fikk i det minste håndhilst på dem :p

Jeg lagde meg en stor kopp te, men den bestemte seg for at den trivdes bedre spredt utover hele pulten og hele gulvet, etter at jeg kom borti den.

Nå sitter jeg og venter på en økonomisk tekst som skal oversettes, og økonomi er, med unntak av juss, det absolutt verste jeg vet.

Og for å virkelig poengtere denne dagen, har jeg nettopp fått en ny tekst å oversette ... En tekst om toaletter!

Jeg tror jeg går hjem og legger meg igjen.

2 kommentarer:

Anita sa...

Sånne dager er virkelig koselige :S Håper resten av dagen har vært litt bedre :)

Silje sa...

Tja, jeg klarer å konsentrere meg om arbeidet, det er i det minste noe :)