tirsdag 2. august 2011

Rosenes by

I går var første dag tilbake på jobb. Det første som møtte meg, var en svart inngangsdør hvor det tidligere hadde vært glassdør.



En kollega hadde vinduet åpent da bomben smalt, og selv om det er flere kvartaler mellom oss og regjeringskvartalet, førte lufttrykket til at papirer fløy rundt, ting falt ned fra veggene og dørkarmen splintret flere steder! Den ble også forskjøvet noe. I tillegg var den en stor lufteluke i metall som falt ned fra veggen på badet (jeg pleier å sitte der uten sko på!), takplater falt ned og støv i lufteventiler ble slynget utover.



Skader på kontoret


Etter jobb i går gikk jeg opp til domkirka, som ligger omtrent rett over gata. Det var veldig mange folk der og så på rosehavet. Kirkeklokken ringte også, og sammen med blomstene og alle folkene, ble det litt for sterkt for meg. Tårene begynte å presse på, så jeg valgte å gå igjen.

Roser utenfor kirka


Folk strømmet på

2 kommentarer:

Anita sa...

Er så utrolig takknemlig for at du ikke var i Oslo da dette skjedde.

Silje sa...

Jeg også! Love you!