torsdag 24. juni 2010

Shopping er gøy ... og dyrt

En kollega spurte her om dagen om jeg hadde fått fullstendig shoppedilla. Tenkte egentlig ikke over hvor mye jeg har shoppet i vår, men hun har kanskje et poeng. Men rett skal være rett: så og si alt jeg har kjøpt, har vært på salg. I tillegg har det vært mye kjipt på store klær-markedet de siste årene, mens det i fjor og spesielt i vår er kommet masse mer rocka klær, sånn at jeg endelig kan handle det jeg faktisk liker. Jeg føler nesten til og med at jeg kan velge og vrake, for masse av det jeg ville kjøpt i fjor rett og slett fordi det var småkult, nå blir hengende igjen på stativet mens jeg kjøper noe enda tøffere :)

Siden jeg nå kjøper topper med både farger og tøffe detaljer og snitt, passer det ikke lenger med smykker til, og til mange av dem kan jeg heller ikke har øredobber, så nå har jeg fått ring- og armbånddilla :p

Jeg kjøpte en liten, men kul veske i går, men jeg tror jeg kommer til å levere den tilbake. Den var egentlig perfekt, både i design og størrelse, men det er ikke glidelås på den. Føler egentlig ikke for å stå på trange t-baner med veske uten glidelås.

Jeg har også kjøpt en del skopar fra England, men også der kan jeg «forsvare» meg selv. Jeg har vært utrolig flink, og har solgt veldig mange av skoparene fordi de enten har vært for store eller hatt for ubehagelige hæler.

Det har gått masse penger til andre ting også, blant annet dyrt kamera (vanlig digitalkamera til å ha i veska, men samtidig nesten like avansert som et speilreflekskamera), mobil (vel, snart, den kommer ikke på markedet før om en uke eller to) og bursdagsgave til to av kollegene mine. Alle vi blir 30 år, og skal ha felles feiring i høst. Spørsmålet er bare hvor stor fest det blir. Han ene har allerede fylt 30, og vil ha en liten fest med de som ikke var på den første festen hans, mens jeg vil ha en stor fest og invitere masse folk. Det spørs hva han siste vil :p

Ingen kommentarer: