mandag 7. juni 2010

Livet, det er helt ålreit

På fredag dro jeg rett fra jobb til People's, som ligger rett ved Sentrum Scene, hvor seks fra klassen møttes (det er kanskje tre år siden siste eksamen, men det endrer ingenting). Etter noen timer med sol, god mat og gode venner, dro jeg, Marthe (som endelig har flyttet til Oslo – hurra!), AJ og Tore opp til AJ+T og spilte Carcassonne og spiste snop, og livet var generelt sett helt ålreit.

Lørdag måtte jeg tidlig opp, for jeg, Maja og to til skulle på harrytur til Sverige. Fikk kjøpt meg en god del middag og pålegg, og kombinert med det jeg allerede har i fryseren, tviler jeg ikke på at jeg har så det holder ut sommeren!

Fin måte å reklamere for and på?


Tilbake i Oslo dro jeg ned til sentrum for å høre Dunderhonning spille på Musikkfest Oslo (en hel dag med gratis musikk rundt om på mange scener i byen).

Så snart de var ferdige å spille, dro jeg for å møte Maja. Vi skulle spise på fin restaurant (såkalt mystery dining – jeg spiser på vegne av kunden, og fyller ut en rapport etterpå, og får tilbakebetalt alt). Vi kunne spise for inntil 2400,-. Jeg fikk et lignende oppdrag før jul, og selv om vi prøvde for harde livet, kom vi aldri til mer enn 1200,- eller 1400,-. Men på lørdag var det bare flaks at vi ikke gikk over. Vi betalte for to glass vin mindre enn vi drakk, og endte fortsatt opp på over 2200,-. Men det koster å drikke vin til 630,- flaska og å spise trøffelsaus, østers, foie gras o.l. :p

Maten var (heldigvis, til den prisen) fantastisk!

En liten matkollasj


På vei hjem, mette og lettere brisne


I går våknet jeg før ni, og etter noen timer foran TV-en, som ble slått på for første gang siden ... vel, husker ikke engang sist den sto på, var jeg kjempeflink. Jeg vasket klær, vasket opp, ryddet og tømte et tonn papirsøppel, og flyttet masse fra inneboden til uteboden.

Kvelden ble avsluttet med kinobesøk :)

Ingen kommentarer: