søndag 18. april 2010

Folkeskikk

Folkeskikk er et av disse flotte ordene som folk flest kan stave, men som folk flest ikke vet hva betyr.

Jeg bestemte meg for å vaske verandadørene i dag (når sola skinner, viser den nådeløst fram hvor skitne de er etter en lang vinter), og da jeg gikk ut på plenen, så jeg at den var full av sigaretter! I tillegg var det en del annet søppel, blant annet en tom sigarettpakke, flere porsjonspakker med snus og masse godteripapir. Er det mulig å være så utrolig tanketom at man tror det bare er å kaste all dritten sin ned i hagen til den som bor i første etasje? Det er kanskje snø der om vinteren, men i motsetning til all søpla, forsvinner den om våren!

Har plukket vekk alt, men vurderer å sende en e-post til styret for å be dem om å minne folk på at det faktisk er noens hage de kaster søppel i. På den andre siden lurer jeg på om det er noen vits. Jeg er fullstendig klar over hvor lite folk bryr seg over ting som ikke påvirker dem direkte (noe vi sliter veldig med på jobben). Men det må da gå an å tenke?!

1 kommentar:

Anita sa...

Jesus, noen folk kan rett og slett ikke tenke!! Syns absolutt du skulle sende en mail til styret, det er jo faktisk din hage!