onsdag 29. september 2010

Nytt abonnement ... igjen

Jeg hadde funnet det perfekte mobilabonnementet med OneCall, men siden de bruker Network Norway og Telenors nett, som så vidt har dekning her (og til tider ikke i det hele tatt), har jeg måttet bytte. Så om halvannen uke er jeg Chess-kunde.

Valgte Flex, som jeg tilpasser som jeg vil. Har valgt 420 ringeminutter, 300 SMS (neste hopp var 800 SMS, men jeg sender ikke så mange), 5 MMS og ubegrenset datatrafikk. Trenger nok ikke mer enn 500 MB (og sikkert ikke så masse engang), men det ble bare 36,- dyrere, og da vet jeg i det minste at jeg alltid har tilgang til nett :)

10 kommentarer:

Anita sa...

Hvor mye må du betale for det da?

Silje sa...

323,-.

Anita sa...

Det var jo ikke så ille :)

Silje sa...

Nei, i grunnen ikke :) Men om jeg hadde kunnet fortsette med OneCall, hadde det blitt 199,-, og da hadde jeg fått flere SMS og MMS inkludert. Men, men, skal ikke klage.

Silje sa...

Hadde jeg forresten brukt 1000 MB med Tele2 (som jeg hadde før jeg byttet til OneCall for en måneds tid siden), hadde 1000 MB (125,- hos Chess) blitt 5000,-!

De er tydeligvis ikke interessert i kunder som faktisk bruker telefonen til nett.

Anita sa...

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10017147

Sjekk denne.

Silje sa...

Ja, takk, du, jeg så det i dag. Er det mulig?

Jeg ville gjerne fortsette med Tele2, men fant ingen passende abonnementer. Finner fortsatt ikke det de kaller Fastpris199, som er det man får etter nyttår. Kanskje det ikke kommer før da?

Godt mulig jeg bytter igjen om en stund, for Tele2-tilbudet både før og etter kampanjen er perfekt for meg!

Jeg kommer til å spare mellom 150 og 200 kroner per måned hvis jeg bytter. Men det vil si nye to uker med manglende dekning hjemme ...

Jeg har seks dager igjen før angrefristen går ut, men hvis jeg avbestiller før mandag, slipper jeg nok å betale noe som helst, siden abonnementet ikke aktiveres før da.

Silje sa...

Nå har jeg byttet abonnement så ofte at jeg ikke tør lage eget blogginnlegg om at jeg har gjort det igjen :p

Har avbestilt hos Chess og bestilt Tele2 Superdeal.

Holdt på å klikke fullstendig fordi jeg sikkert ringte ti ganger og ble avbrutt hver gang. Jeg har jo så dårlig dekning, og OnCall rådet meg til å bytte manuelt til Telenor sitt nettverk. Jeg byttet nettopp tilbake til Network Norway sitt nett, og vips, så fikk jeg dekning igjen. Utrolig frustrerende at jeg så vidt har kunnet ringt eller motta samtaler og MMS siden midten av september fordi jeg fulgte rådet deres.

Anita sa...

Hehe, det skal ikke være lett dette her! Har litt lyst til å gå over til OneCall, men er ikke sikker. Men å betale 199,- ut året er jo virkelig en superdeal! Jeg må betale 600,- bare i faste utgifter ut året med det abo'et jeg har nå. Og det abo'et det automatisk går over til etter nyttår var jo ikke så dumt det heller.

Silje sa...

Skulle virkelig, virkelig ønske at Chess hadde kommet med Sjakk Matt-tilbudet sitt i går i stedet for i dag, så hadde jeg sluppet å vente to nye uker på å slippe OneCall. Men nå orker jeg ikke være oppgitt lenger :p