torsdag 16. september 2010

Intet nytt under solen

Det begynner å bli en stund siden jeg har oppdatert her, men det er sånt som skjer når man har lite å fortelle.

Nå sitter jeg og venter på brødene i ovnen, men på grunn av diverse problemer med deigen (som hovedsakelig innebærer kun tanketomhet fra min side), fikk jeg dem ikke inn i ovnen før halv ti, og de skal i tillegg stekes i to timer. Får prøve å rydde litt i mellomtiden, for jeg og to kolleger skal feire 90-årsdagen vår hos meg på lørdag. I morgen er det høstfest med jobben, så jeg får neppe gjort så masse da. Har bakt gulrotkake til i morgen - også det med masse problemer som igjen bare skyldes meg - og må lage glasuren sånn at jeg slipper å gjøre det på jobb i morgen.

Det har gått litt i ett i det siste, så jeg har egentlig ikke hatt tid til å sette meg ned og virkelig slappe av siden forrige uke. Det blir neppe tid denne uka heller, for på søndag skal jeg pakke og forhåpentligvis besøke en kompis som er blitt pappa. Og om jeg får tid, blir det en tur på trening også, men jeg skal innrømme det ikke står øverst på lista akkurat denne søndagen.

Mandag morgen reiser jeg til Østerrike :D Gleder meg så utrolig mye til denne turen, selv om jeg har dritdårlig råd. Brukte mer penger enn planlagt i Italia, selv om jeg ikke handlet noe særlig. Har i tillegg brukt 6700,- på ny PC, 3000,- hos tannlegen pluss ca. 7000,- på diverse. De 7000,- pluss PC-en og tannlegeregningen måtte jeg ta fra sparekontoen etter at jeg brukte brukskontoen hele tiden i Italia, så nå er den passe skrapa.

Har mikrospar på sparekontoen, så hver gang jeg bruker kortet, rundes det opp til nærmeste femtilapp, og alt det som blir "til overs" overføres til en egen konto. (Altså: Hvis jeg betaler 30,- med kortet, overføres 20,- til den andre kontoen.) Har over 1500,- på den nå, pluss sikkert et par tusen på sparebørsene. Kan ta av dette ved krise, og når jeg kommer tilbake fra Østerrike skal jeg nok en gang prøve å selge sofaen. La den ut for 4500,- men reduserte først til 4000,-, så 3750,- og til slutt 3000,-. Legger den ut på nytt for 3000,-, men regner med å måtte ned til 2500,- til slutt.

Hadde jeg visst da jeg kjøpte ny sofa at det skulle være så vanskelig å få solgt den andre, hadde jeg aldri kjøpt den. Men jeg er glad jeg ikke visste det, for nå har jeg mye lettere for å sette meg ned i sofaen og slappe av foran TV-en eller med en god bok i stedet for å sette meg foran PC-en. Kontorstolen er nemlig i det minste varm, i motsetning til skinnsofaen.

Nei, nå får jeg rydde og vaske litt, lage glasur og dusje, så er jeg kanskje ferdig til klokka halv tolv :p

Ingen kommentarer: