mandag 29. juni 2009

Fin helg

Da jeg kom hjem på fredag, gjorde jeg det utenkelige (for min del): jeg solte meg på terrassen. Folk går rett forbi der, men med gjerdet er det ikke så mye de får med seg. Hadde to liter iskaldt sitronvann og radio, så det var ikke så verst. Da jeg tok meg en pause, ringte det på døra. Det var naboen i femte som hadde lånt en gammel gressklipper til meg :) Siden gresset var en halvmeter høyt (da jeg målte for noen uker siden), var det en nesten umulig oppgave. Plenen min er ikke stor, men jeg må ha brukt halvannen time (med et par pauser). Måtte klippe igjen og igjen og igjen, og jeg måtte til og med klippe med hagesaks. Var en god del som ikke gikk å klippe med gressklipperen fordi gresset bare la seg ned. Ikke ble det så fint heller, men det holder ;)

Lørdag måtte jeg rydde, vaske, handle og lage mat til innflyttingsfesten. Var først på KIWI, så på Joker og så på KIWI igjen fordi de ikke hadde alt på samme butikk og fordi jeg glemte ting. Sammen med vinkartongen jeg kjøpte på fredag, har jeg brukt rundt 2000,-! Tror vi spiste bare 1/3 av maten, og mye ble ikke rørt engang (dressing, sennep, krem (til Hot Shot, i tilfelle noen ville ha), potetmos (glemte den helt av), div. nøtter, drink mixer, rømme, you name it). Jeg har gitt bort noe og slengt noe i fryseren, og noe kan stå over tid, men noen av tingene må nok kastes. Har masse salat igjen som jeg sikkert ikke får spist opp, så det er bare til å komme på middagsbesøk :)

Festen var koselig, med kun fem fra jobben og Maja, som stakk innom i noen timer. Jeg ble ikke helt ferdig før folk kom, så Kristin måtte hjelpe meg å montere grillen. Ellers var det vel et par småting som skulle fikses, men det gikk greit. Utpå kvelden ble det en del høylydte diskusjoner, og jeg synes hun ene ble veldig fort full. I går, da hun var så fyllesyk som hun sikkert aldri har vært før, leste hun på pakningsvedlegget til røykestopptablettene hun tar, at man ikke skal drikke alkohol. Så det forklarer den saken.

Jeg har som sagt brukt en del tid og penger på festen, og folk flest forventet ikke noe mat. Fikk til og med høre at det hadde holdt med et par grandis i ovnen :p Det falt meg faktisk ikke inn engang å lage noe såpass enkelt. Jeg tenkte bare at nå er det sommer og jeg har invitert folk, og de forventer sikkert noe bra.

Flere begynte å gjespe før midnatt, men bortsett fra Maja, gikk ingen før halv fire :p

I går var jeg med på tidlig 4. juli-feiring i Frognerparken (de feirer alltid på en søndag og aldri på etterskudd, og 4. juli er neste lørdag) sammen med ei som heter Stine (fra jobben). Det var så varmt! Holdt på å daue. Men utpå dagen fikk vi sitte i teltet der hvor ene den amerikanske kollegaen min holdt til (hun er med på å arrangere), og vi fikk til og med iskaldt vann. Etter feiringen delte de ut masse gratis greier i ene teltet (Pringles, porsjonspakker med frokostblanding, dressing, ketsjup, vann og sikkert noe mer). Enkelte folk tok helt av, og en fyr rett bak meg fikk beskjed om å "take just what you need!" etter at han prøvde å ta med seg et helt brett med vannbokser! Kanskje han er et av finanskrisens ofre? ;)

Ingen kommentarer: