mandag 22. juni 2009

Bak skyene

... er det sol. Fra i dag og fram til og med 2. august (6 uker) stenger de t-banen fra Vestli til Tøyen mens de pusser opp stasjonene. De setter opp to bussruter, en som går fra Maja og en som går fra meg. Siden jeg går på på andre stopp, slipper jeg å stå de vel 35 minuttene bussen bruker ned til Tøyen. Jeg kan også velge hvor jeg vil sitte, så jeg kan lese hele veien ned til byen. Hvis jeg tilbringer vel en time på buss hver dag nå, får jeg i det minste lest mer enn på t-banen :)

Bussturen ned til byen gikk greit. Dette er nok fordi jeg tok bussen som gikk kl. 6.10, når det er (forholdsvis) lite trafikk i byen. Jeg kommer nok ikke til å klare å stå opp så tidlig hver dag i hele sommer, og grøsser på tanken av hvordan dette kommer til å gå i åtte-/ni-tiden! Bussen stopper rett ved Tøyen t-banestasjon, så det tar bare to minutter å gå ned dit og fem minutter med bane inn til sentrum.

Og bak sola er det flere skyer

Det kjipe med dette er naturlig nok at det tar mye lenger tid å komme seg til Maja. Banen bruker bare ca. 5 minutter, men nå som den er stengt, må jeg ta bussen ned mot byen, bytt til en annen buss og ta den opp til Maja igjen. Dette tar 35-40 min. (hvis bussen er i rute), så hvis man regner med tiden det tar å gå til og fra bussen, sparer jeg kanskje noen minutter ved å gå til henne!

Gikk til henne i går, og det tok 45 minutter. Endte opp med den vannblemma under foten. Måtte stikke hull på den da jeg kom hjem, så nå går jeg med en bomullsbit teipet fast under foten :p Har på sandaler, og vil ikke ha dritt inn i såret. Nå er jo ikke huden under foten borte, men jeg tar ingen sjanser.

Noe jeg virkelig lurer på, er om det kommer til å være nok busser. Det går 8 t-baner i timen på denne linja, med til sammen 36 vogner. Hver vogn har plass til temmelig mange personer (og de er ofte fulle). Nå setter de opp fire busser i timen fra meg og fire fra Maja. Ikke akkurat smart tenkt ...

Ingen kommentarer: