tirsdag 10. februar 2009

Prisfall på OBOS-leiligheter

Leste nettopp denne artikkelen, og hvis jeg skulle betalt desember 2007-pris for leiligheten min, hadde jeg måttet betale ca. 1,4 millioner, altså en halv million mer enn det jeg ga! Men nå sies det jo at ett- og tomromsleiligheter er de boligene som har vært aller mest overpriset de siste årene. Det er bra det retter seg litt opp.

Skulle jeg betalt gjennomsnittlig kvadratmeterpris for leiligheta mi, ville jeg fortsatt måtte ha betalt rundt 1,2 millioner, så det ser ut til at jeg har gjort et rimelig godt kjøp :) Vet ikke hvor mye denne statistikken tar hensyn til husleie. Det er jo f.eks. leiligheter på 80 m2 som selges for 150-200.000,-, men som har husleie på 15.000,-/mnd.

Jaja, jeg vet bare at jeg er fornøyd med kjøpet mitt, og gleder meg skikkelig til å flytte inn :)

Jeg vet ikke om jeg skal bruke penger på å male veggene før jeg flytter inn. Det blir i så fall å male de allerede hvite veggene med et nytt lag hvit maling, og da må det skje de første dagene etter at jeg flytter. Har et lite håp om at kanskje pappa kommer den første helgen etter at jeg har flyttet, og da må det være klart til å sette inn møbler.

Har begynt å se en del på møbler og sånt, men det er så vanskelig å planlegge uten å se leiligheten helt klart foran meg.

Ingen kommentarer: