tirsdag 3. februar 2009

Gratulerer til meg

Dette er nemlig innlegg 100 for denne bloggen :)

Jeg tenkte det kan være fint med et koselig innlegg i den anledning.

Jeg meldte meg inn i OBOS for 2-3 uker siden for å ha en marginalt bedre sjanse i boligmarkedet, og det var jo OBOS-medlemsskapet som gjorde at jeg faktisk fikk leiligheten min. Likevel hadde jeg skikkelig vondt i magen på fredag etter å ha takket ja, nettopp på grunn av denne personen som trodde han hadde fått seg ny leilighet, men som jeg "stjal" fra ham. Men det er en grunn til at man melder seg inn, og ene megleren jeg har vært kontakt med i løpet av de siste ukene, sa at vanligvis skjer dette i rundt 50 % av tilfellene, hvis jeg ikke husker feil (selv om det har vært mindre bruk av forkjøpsrett etter finanskrisen).

Fredags-Silje var ikke en lykkelig Silje. Det eneste jeg klarte å tenke på, var at dette er økonomisk selvmord. Jeg hadde ingen matlyst. Jeg hadde tenkt å feire med god mat, men endte opp med gårdagens ICA-burgere på salg.

I dag er alt annerledes. Jeg dro rett fra jobb til megleren, hvor jeg endelig fikk signert avtalen :) Jeg følte meg ikke nervøs, hadde ikke nervene på høyspenn og hadde så vidt sommerfugler i magen. Mandags-Silje har det bra!

Selger fortalte at etter at balkongene ble innglasset, har strømforbruket gått ned en god del. I tillegg er det gratis Internett der, men det er den dårligste linjen som Get tilbyr, så jeg regner med jeg kommer til å betale for en bedre linje. Hun sa mye fint om området (tror hun flytter for å bli samboer - hun var i alle fall gravid, og ble hentet av en fyr, så da flytter hun sannsynligvis ikke fordi det er et dårlig område) (hun var heller ikke i 40-50-årene, som jeg trodde da jeg så vidt så henne på visningen, men i midten av 30-årene), og bekreftet at det er et forholdsvis rolig.

Jeg har ikke hatt noe særlig matlyst siden fredag, men i dag følte jeg endelig at jeg ville feire med en god middag, så jeg endte opp med en Sommersalat à la Silje og Anita (oppskrift: skjær alle favorittgrønnsakene dine i biter, ha i kylling, ost og fetaost, krydre med spennende krydder, enjoy!).

Nå skal jeg surfe litt i møbelbutikker og kose meg med ideer, farger og store planer som økonomien kommer til å sette en brå stopp for. Og jeg skal kose meg :)

2 kommentarer:

Anita sa...

Å, som jeg gleder meg til å komme på besøk til deg :D Regner med det blir i slutten av april/begynnelsen av mai :) Og da skal vi hvertfall lage osss salat :D Med fetaost!

Silje sa...

Og du kan tro jeg gleder meg til å få besøk :D Kan ikke love at alt av møbler er på plass innen den tid siden jeg flytter i slutten av april, men overnattingsplass skal vi alltids klare å ordne. Må jo ha seng så fort som mulig, og så kan jeg låne luftmadrassen til Maja ... eller kjøpe selv ;)