søndag 8. februar 2009

Nød lærer naken kvinne å spinne

Hvilket forklarer hvorfor jeg sto og måket snø fra trappa med tresleiv og steikepanne i dag. Det har snødd og snødd og snødd i helga, og vi har en halvmeter snø liggende nå.

I natt følte jeg for å få litt frisk luft, og gikk for å kaste noen tomme glassflasker i resirkuleringscontaineren som står ca. 5 min. herfra (selv om det tok ca. 15 min. fram og tilbake i natt, langs snødekte stier). Det er så fint med masse snø, så etterpå tok jeg med meg kameraet ut for å knipse noen bilder.

I dag bestemte jeg meg for å måke trappa, som så sånn ut i natt:


Jeg hadde ikke noe å måke med, så jeg fant fram ei tresleiv. Etter hvert begynte det å bli kaldt på fingrene, så jeg fant fram steikepanna. Etter kanskje 20 min. var jeg stort sett ferdig, og da kom husvertene hjem etter en lang skitur. De hadde en snøspade, sånn at jeg fikk gjort meg ferdig. De må sikkert ha lurt litt, der jeg sto med steikepanna ;)

Nå ser det i alle fall slik ut :)


Her er noen flere bilder fra Mortensrud by night




En skikkelig snølykt

2 kommentarer:

Anita sa...

ÅÅÅ, jeg blir så misunnelig på dere soma har så mye snø! Vi har jo ikke hatt snø hele januar og i februar fram til nå, det er jo ikke akkurat vanlig her oppe! Nå har det snødd et par mm på bakken i kveld, så vi kan jo bare krysse fingrene og håpe på mer :)

Silje sa...

Dere skulle gjerne fått noe av oss, dette er litt i meste laget. Men samtidig veldig koselig :)