mandag 2. desember 2013

En, to, tre, på det trehundreogsekstifjerde skal det skje

I dag er det 364 dager siden forrige treningsøkt (på senter, i det misnte), så da var det en fin dag å melde seg inn på igjen :)

Har hatt så mange unnskyldninger, men det er bare å komme i gang igjen. Har vurdert to av sentrene på Carl Berner, de koster bare 199,- og 299,- per måned, mot 500,- der jeg trener. Men jeg vet at hvis jeg trener et sted hvor jeg trives, kommer jeg sikker til å trene oftere. Og jeg har fått tillatelse av sjefen til å trene på dagtid (og jobbe det inn igjen etterpå). Når jeg da kommer hjem, er jeg både ferdigtrent og ferdigdusjet, og kan nyte resten av kvelden :)

Jeg og Maja hadde en fin helg, med hjemmelaget pizza på lørdag (og film, ost og kjeks), og fårikål på søndag. Det kokte i godt og vel to timer, som oppskrifta sa, men det kunne godt vært kokt enda lengre. Men det var uansett så godt at vi kollapset på sofaen etterpå, fullstendig ute av stand til å gjøre noe annet enn å okke oss. Stakkars oss ;)

På lørdag kjøpte jeg slow-cooker. Da legger man mat i gryta, og lar den stå på lav varme i mange timer. Så jeg kan sette den på om morran, og komme hjem til nydelige gryter med verdens møreste kjøtt. Kaÿa har anbefalt det i mange år. Jeg har hatt lyst på det i like mange år, men har alltid vært litt redd for å la ting stå på når jeg ikke er hjemme. Men hun har hatt den så lenge uten problemer, så da satser jeg på at det går bra for min del også :)

Skulle gjerne dratt hjem, nå jeg har nesten to timer å jobbe inn igjen!

3 kommentarer:

Anita sa...

Så da skal du fortsette å trene der du trener nå?

Silje sa...

Jepp, det er planen. Jeg får bare tenke at 500,- er for masse å kaste bort på støttemedlemskap!

Anita sa...

Vel anvendte penger :)
Hvis det finnes noe som heter Bra Mat-kurs i nærheten der du bor, anbefaler jeg deg å melde deg på. Nettopp vært på det, og det var et veldig bra kurs. Et kurs som rett og slett får deg til å tenke litt, og forhåpentligvis tenke litt annerledes :)
http://helsedirektoratet.no/folkehelse/frisklivssentraler/bra-mat-kurs/Sider/default.aspx