fredag 27. desember 2013

Up in the air ...

For en dag i går! Ikke bare sov jeg dårlig natt til andre juledag, men turen hjem ble lang og kjip!

Flyet til Værnes skulle gå 21.30, men gikk ikke før en time senere. Vi landet 23.20, og ble stående og vente på å få gå av flyet. Etter en stund fikk vi beskjed om at flyet hadde parkert en halvmeter for tidlig, og de klarte ikke å fikse det, så alle måtte gå ut bak (og det regnet, for å gjøre det ekstra morsomt). Så ble vi stående og vente på bagasjen. Jeg hadde håpet å rekke 23.43-toget, men 23.55 fikk vi beskjed om at koffertene ville komme om ca. 15 minutter. Etter 5 minutter begynte de å komme, og du kunne se lettelsen i ansiktet til folk! Men det kom bare noen få bager, så jeg ble stående helt til 00.35 før resten kom!

Snakket med en ansatt som sa jeg kunne ta vare på kvittering for flytog og eventuell taxi, og så høre om Norwegian eller reiseforsikringen dekket det. En annen passasjer hadde fått med seg dette, men hadde ikke reiseforsikring, så han lurte på om jeg også skulle til Bærums Verk, for han hadde ikke reiseforsikring, og ville ikke betale ca. 1500,- for taxi (det ble en fin setning!). Siden jeg ikke skulle det, bestemte han seg for å overnatte på flyplassen til første tog gikk i morges (ble «bare» 4–5 timer å vente).

På vei ned til flytoget klarte jeg å miste kofferten ned rulletrappa – selvfølgelig da jeg sto øverst i trappa, sånn at den fikk ekstra god fart! Herregud, den følelsen. Og den lyden! Bra det ikke sto noen i trappa ;)

Da jeg kom til Oslo S, hadde jeg tre minutter på meg før bussen til Carl B gikk. Den kom litt før meg, og sjåføren hadde begynt å kjøre, men så at jeg kom løpende som en galing med koffert på slep over brosteinene, og stoppet og ventet. Det skjer nesten aldri i Oslo, så jeg ble veldig fornøyd :)

Etter en dusj og vel fire timers søvn var det på tide å komme seg på jobb. Så her sitter jeg og gjesper og savner senga mi.

Det har vært en kjempefin jul i Trøndelag (bør vel slutte å kalle det Trondheim) sammen med Maria og familien <3 div="">

Her er noen bilder :)

Tiril baker pepperkaker. Vi skulle lage pepperkakebuss, men ingen av oss vet helt hvor det ble av noen av pepperkakene og bussdelene ...

Jentene improviserer skuespill om Ariel og Rebella

Jentene skulle synge Rudolf er rød på nesen, og laget kostymer. Jeg er imponert! 

Hjemme venter dette på meg. Hadde boksen i håndveska, men er uansett imponert over at til og med krumkakene er hele!

Og så venter dette :)

1 kommentar:

Anita sa...

Fine bilder :)
Håper dagen din i dag er super, og at vinen smaker godt :) Låvv ju <3