lørdag 7. desember 2013

Pulled pork

I går prøvde jeg slow cookeren for første gang, og laget såkalt pulled pork med ingefærøl, etter tips fra Kaÿa. Jeg skar fettet og beina av en ribbebit, og laget krydderblandingen torsdag kveld. På fredag var det bare å ha alt i gryta, skru på og gå på jobb.

Da jeg kom hjem - til nydelig lukt - var det bare å koke et par poteter og en gulrot (og deretter miste halvparten i vasken) og varme opp litt ertestuing, og hive innpå! Jeg tok to gafler og bare dro kjøttet fra hverandre, så lett som bare det.



Jeg elsker spisskummen, men jeg tror faktisk jeg hadde litt for mye på, for smaken av det ble ganske overveldende. Men godt var det lell.

I morges laget jeg pulled pork-ostesmørbrød. Jeg hadde tre minibaguetter, så jeg hadde på honningsennep, balsamicosennep og "pappadew"-sennep (en type paprika, sier Google), kjøtt og god ost fra Amsterdam. Det smakte nydelig!


Resten av kjøttet er lagt i fryseren. En dag skal jeg prøve indisk korma med lam. Må bare få tak i alle ingrediensene først.

3 kommentarer:

Anita sa...

Nam, det så godt ut! Både den ene og den andre retten!

Silje sa...

Skal lage det når du kommer :) Har nok ikke nederlandsk ost og sennep igjen da, men det blir nok bra, skal du se!

Silje sa...

Jeg innså forresten at ingefærøl ikke er det samme som root beer, men jeg tror ikke root beer er så lett å få tak i her. Og godt ble det jo lell.