mandag 20. februar 2012

Ståpels og vibrerende bukser

I går var det endelig tid for Rammstein igjen, denne gangen sammen med Marthe. Vi varmet opp med litt vin og gin & tonic før vi dro, og selv om vi gikk på do rett før vi dro, var det så vidt vi klarte å holde oss til vi kom til Vallhall.

Forrige gang turnerte de vel hovedsakelig med det nye albumet, og åpnet med Rammlied (fantastisk!). Denne gangen turnerer de imidlertid med Made in Germany 1995–2011, så det var flere gamle sanger denne gangen.

På konserten for to år siden sto det på billetten at Combichrist skulle varme opp, men det sto ikke noe denne gangen, så vi ble litt usikre på om Rammstein skulle komme på med en gang. Men showet begynte med et band som het Deathstars. De passet egentlig ganske godt på scenen :)

Rundt halv ni kom endelig Rammstein på scenen, men fra midt i salen! De gikk opp på en miniscene og videre derfra langs en "landgang" og bort til scenen.

Vi sto rett ved den lille scenen, så da var det ikke så ille at vi ikke sto langt framme (Marthe er ganske lita, og sikkert lett å dytte av store, overivrige fans). Et stykke uti konserten hadde trommisen kledd på seg parykk og stygg kjole og tatt på seg leppestift, og så pisket han de andre bandmedlemmene langs landegangen og bort til den lille scenen. Der spilte de et par nummer før de gikk tilbake, så da fikk jeg endelig tatt litt bedre bilder :)

Meg og Marthe foran Rammstein

Rammstein på miniscenen

Det ser ut som om de utsendte fra både Dagbladet og VG koste seg :)

Etter to timer og fem ekstranumre var det på tide å dra hjem. I år var det heldigvis ikke snøstorm, som for to år siden. Jeg og Marthe klarte å presse oss inn på buss til Hasle / Carl Berner, men det ble likevel 20 minutter å vente på banen hjem.

Vel hjemme skulle jeg sette meg i sofaen og spise litt siden jeg ikke hadde spist siden frokost (selv om den var både stor og sen). Jeg tok på meg dyna siden den ble litt kaldt, og plutselig sovnet jeg. Jeg våknet sikkert ti ganger i natt, og hver gang tenkte jeg at jeg måtte komme meg til sengs, men jeg klarte ikke. Endelig en mandag hvor jeg kan ligge så lenge jeg vil i senga, og så sovner jeg på sofaen! Er det ikke typisk?

Jeg har dessverre litt redusert hørsel i dag, men jeg håper det går over. "Te pass åt me" siden jeg var for sta til å bruke øreproppene jeg fikk!

Ingen kommentarer: