tirsdag 7. februar 2012

Ja, de penga

I november sa jeg opp fastrenteavtalen på studierenta mi. Jeg hadde bundet i tre år, tror jeg, til 4,6 %. Dette førte til kvartalsmessige betalinger på 8050,-. Derfor var overraskelsen stor da jeg kunne binde i ti år til 3,162 %, til en kvartalsmessig sum på 8059,-. Jeg skjønte ikke helt hvordan renta kan gå ned og summen opp, men så så jeg at tilbakebetalingstiden var kortet ned med to år. Det var ikke noe jeg selv valgte, og ikke noe jeg kunne velge bort. Så nå fortsetter jeg å betale det samme som før, men blir i det minste ferdig to år før tiden :)

På fredag forrige uke dro jeg til et vennepar etter jobb, og ble til utpå kvelden. Måtte vente en halvtime på banen fordi bussen jeg tok til banen, var forsinket. 15 sekunder var alt jeg trengte for å nå den :( Lørdag dro jeg tilbake for å feire bursdagen til Tore, og siden det var så morsomt, ble jeg til de siste dro mellom fem og halv seks om morran. Det fristet lite å dra hjem da, så jeg overnattet like gjerne, og ble der en god stund på søndag. Da følte jeg at det kanskje var på tide å la dem få litt helg alene ;)

I går bestilte jeg tur til Bergen i påska :D Jeg, Maja og Ioana tar toget, og så besøker vi ei som heter Annette. Venninna til Annette kommer også, men jeg vet ikke om hun kommer nordfra, eller om hun tar toget sammen med oss fra Oslo. Jeg gleder meg, i alle fall, og regner med jeg overnatter hos Elin ei natt (hvis de er hjemme i påska).

Jeg og mamma har bestilt oss tur til London med de Groupon-billettene :D Vi betalte bare for billettene, ikke avgiftene, og de kom på hele 1710,-. Men, men, det ble fortsatt under 2200,- for begge to, og vi fikk i tillegg god rabatt på hotellet fordi vi forhåndsbetalte hele summen. Så alt i alt ble det ganske rimelig :)

Ingen kommentarer: