mandag 11. juli 2011

Et nytt kapittel

Da var det offisielt: Jeg blir prosjektleder.

Da en kollega sa hun skulle slutte, begynte jeg ganske raskt å vurdere å søke på jobben hennes. Ikke fordi jeg ikke lenger trives som oversetter, men fordi det ville bety mer og en annen type erfaring, som kan komme godt med senere.

Jeg søkte om jobben for en stund siden, og i dag underskrev jeg kontrakten - med den lønna jeg ba om ;) De hadde kommet fram til en sum som var 4000,- lavere enn det jeg ba om, men de valgte som sagt å gi meg det jeg ville ha :)

Jeg vet at som prosjektleder blir det mye mer stress og overtid, men jeg får bare ta det med et smil. Lett å si nå ... ;)

Jeg er for tiden backup for hun jeg skal overta etter. Det betyr at jeg får en ganske grei innføring i både jobben og hennes kunder og rutiner. Etter denne uka skal jeg ta fri i to uker, før jeg er tilbake på jobb 1. august. Det var meningen jeg skulle begynne som PL 15. august, men jeg påpekte at de sannsynligvis vil ha behov for at jeg er backup når jeg kommer tilbake fordi så mange er på ferie. Det er uansett ikke så masse vits å komme tilbake, jobbe som oversetter i to uker og så begynne som PL igjen.

Dette vil faktisk si at jeg har gjort min siste oversettelse. Det er egentlig veldig trist, for jeg elsker jo å oversette. Men jeg velger å tenke langsiktig. Og finner jeg ut at jeg ikke trives, er det jo faktisk ikke verre enn at jeg slutter og begynner å frilanse :)

Vel, det var alt for denne gang :)

1 kommentar:

Anita sa...

Jøss, ikke verst :) Gratulerer så masse, nye spennende tider for deg nå :)