tirsdag 9. november 2010

Oopsidaisy

En gang i måneden kommer en containerlastebil til borettslaget sånn at folk får kastet større ting, som stoler, gamle TV-er, klær og uansett hva de nå måtte ha som er for stort til å kaste i det vanlige søppelet. Det sjokkerer meg alltid å se hva folk kaster. Hver gang ligger det for eksempel både madrasser, skap og TV-er utenfor og venter. Bytter folk ut møblene sine flere ganger i året, eller?

Jeg glemmer alltid av bilen, men da jeg kom hjem fra jobb i dag, så jeg bilen litt lenger ned i borettslaget. Hadde ikke tenkt å gå inn på boden for å finne ting å kaste (selv om jeg har plenty jeg ikke trenger), men siden jeg først skulle inn og hente en tykkere vinterjakke, fant jeg fram noen ting. Kastet blant annet min første DVD-spiller, den gamle krydderhylla som hang her da jeg flyttet inn og bordet som var montert i veggen på kjøkkenet.

Hadde også en gammel koffert fra Europris stående, som var full av gamle bilderammer. Jeg vet med meg selv at jeg kommer aldri til å henge opp alle de bildene, så jeg bestemte meg for å kaste det. Da jeg var ferdig å bære ut, sto det en fyr der og ventet. Han sa heldigvis at jeg selv måtte kaste tingene oppi bilen selv, ellers hadde kanskje tingene blitt liggende :p Anyway, mens jeg sto og ventet, bestemte jeg meg for å sjekke kofferten for sikkerhets skyld. Og det viste seg at den var full av ting jeg ikke hadde noen planer om å kaste! Det var hovedsakelig eksamener og andre skoleoppgaver fra ungdomsskolen, videregående og høyskoler og universiteter (basically ting med karakter på), pluss blant annet kniven jeg smidde og slira jeg lagde på videregående og perlebringakluten jeg sydde på ungdomsskolen. Pluss en nøkkel som jeg ikke aner hvor hører til ... ;)

Jeg rakk heldigvis å springe inn og dumpe alt innholdet i gangen og løpe ut igjen med kofferten :)

Jeg fant forresten to vinterjakker som kostet 800,- og 1000,-, som jeg har lagt ut på finn. Jeg har også en diger haug med klær. Jeg bør vel komme meg ned til Fretex-containeren med det snart. Jeg har også masse bøker, både skjønnlitteratur og skolebøker, og jeg lurer på å enten gi det bort på finn.no eller spørre om biblioteket vil ha dem. Og så vil jeg ha hyller sånn at jeg får organisert ting i boden. Kanskje jeg skal utnytte sjansen når pappa kommer med bilen om tre ukers tid :)

2 kommentarer:

Anita sa...

Hehe, av og til kan det gå litt fort i svingene!
Kastet jo skolebøker for flere tusen kroner da jeg gikk gjennom det jeg hadde i garasjen hos mamma, skolebøker blir jo utdaterte så fort. Men sånn ellers så har man alt for mye skrot liggende, godt å bli kvitt litt i blant :)

Silje sa...

Jeg har vært flink både å kaste og ikke å kjøpe (for mye) greier som havner på boden før enn senere, men likevel er boden nesten full.

Tipper jeg tar en storopprydning der til våren :)