torsdag 18. mars 2010

Lovely Zizzi :)

Jeg meldte meg nylig inn i Club Zizzi, og fikk invitasjon til kundekveld fra 20.00–22.00 i kveld, med 30 % rabatt på alt. De ansatte hadde gjemt tre bamser rundt omkring i butikken, og den som fant en bamse, fikk 500,- i gavekort.

Allerede rundt halv ni var to av bamsene funnet. Jeg gikk rundt og tittet på alt, og etter hvert begynte klokka å bli både ni og halv ti, og jeg var egentlig klar til å gå. Jeg spurte hun ene som jobbet der om den siste bamsen var funnet. Det var den ikke. Dermed begynte jeg å se gjennom butikken igjen.

I halv ti-tiden hintet hun ene at bamsen var hengt på prislappen. Dermed visst jeg at jeg ikke trengte å lete i jakkelommer og på hyller. Etter en stund kom en annen ansatt, som visste at jeg lette etter bamsen, med samme tipset. Etter enda en stund kom en tredje ansatt med et tips, nemlig at den hang på et klesplagg som hadde hele fronten mot kunden (altså at den ikke hang på et klesplagg hvor man bare ser sidene på klesplagget). Jeg lette og lette blant ting jeg ikke hadde sett på før, og gikk rundt og klemte på nesten alt i hele butikken. I prosessen fant jeg enda flere klær som fristet. Hmm, jeg lurer på hvorfor de brukte bamsetrikset ... ;)

Til slutt nærmet klokka seg ti, og jeg var en av kun to kunder som var igjen. (Jeg hadde forresten vært der siden åtte, og ante ikke at klokka var blitt så mye!) Jentene begynte til slutt å si om jeg var varm eller kald, og sa de jeg virkelig fortjente å finne den, som hadde lett så lenge. Jeg klemte og klemte og klemte, men ga egentlig opp. Så fant jeg ut at jeg skulle klemme en siste gang på noen klær jeg hadde klemt to ganger på før, og jammen om jeg ikke fant bamsen! De første to gangene hadde jeg bare trodd at det jeg kjente, var prislappene fra alle toppene (jeg klemte ikke på hvert og ett plagg). De ansatte ble kjempeglade på mine vegne, og jeg klaget ikke akkurat selv.

Så, her er dagens fangst: fire par jeans (to til halv pris), en kortbukse, en superdeilig svart mikrofibertopp (har allerede en grønn og en lilla) og en jakke, og alt dette til hele 1712,- :)

2 kommentarer:

Anita sa...

Ikke verst :) Tror aldri jeg har vært på en butikk i to timer (bortsett fra IKEA, da!), sikkert fordi jeg ikke har hatt råd :P

Silje sa...

Hadde ingen planer om å bruke så lang tid ;)

Men jeg tror jeg brukte minst to timer på Evans i Glasgow i fjor, men da prøvde jeg halve butikken. Og kjøpte halve butikken også :p