mandag 1. mars 2010

Bedre sent enn aldri

Jeg har hatt vondt under venstre hæl siden rundt august i fjor, og jeg får veldig vondt når jeg begynner å gå etter å ikke ha hatt noen belastning på foten på en stund (spesielt ille er det om morran). Og sånn går no dagan ... helt til Maria og Elin fikk høre at jeg har fått sånn så lenge, og tvang meg til lege ;)

Fikk time allerede i morges, og det viser seg at jeg har plantarfaciitt. Jeg skal ta Voltaren i minst to uker, og se hvordan det går. Men i den artikkelen fra legehåndboka står det at det kan ta 1–2 år. Håper virkelig ikke jeg må gå så lenge, men det er nesten til pass åt meg siden jeg bare har gått sånn som dette i over et halvt år!

Nei, nå må jeg jobbe. Jobber hjemmefra resten av dagen, så slipper jeg å kaste bort tid på t-banen.

OPPDATERING: Etter en dag med Voltaren merker jeg stor forskjell. Det er så vidt jeg kjenner noe i foten nå. Jeg håper virkelig at 2-4 uker mer tabletter skal ta seg av mesteparten av betennelsen.

3 kommentarer:

Anita sa...

Aoe!! Det var på tide du fikk sjekka det, håper det blir bedre fort :)

Anita sa...

Går det framover?

Silje sa...

Ja, men jeg vet ikke hvordan det blir når jeg slutter med tablettene om vel en uke. Kryss fingrene!

Det er i det minste herlig å kunne gå normalt, og ikke halte meg inn på badet hver morgen :)