torsdag 8. oktober 2009

Se opp :)

I går spurte Maja om vi skulle dra på kino og se Se opp, noe jeg ble glad for, for denne filmen har fått mye skryt. Vi bestemte oss for å se den i 3D, noe som betyr at det koster mer enn vanlig. Etter å ha betalt 220,- for billettene våre (110,- per billett, altså), så jeg at jeg hadde bestilt til kl. ett i stedet for kl. seks, så jeg prøvde desperat å ringe til kinoen for å få byttet. Ringte og ringte og ringte, og hver gang det gikk noen minutter, kom det opptattsignal, og så ble forbindelsen brutt. De hadde også et mobilnummer, men det var bare opptatt hver gang jeg ringte. Til slutt gikk jeg bort til nærmeste kino (akkurat da det var brannøvelse på jobben, så jeg hadde ikke fått gjort noe uansett), men de var så klart stengt. Da jeg kom tilbake på jobben, prøvde jeg å ringe en siste gang, og kom endelig gjennom på mobilnummeret. Hadde en hvit løgn på plass, for å sikre at jeg fikk byttet billettene (innen nå var den andre forestillingen begynt for lenge siden), men det var ikke noe problem å få byttet :)

Filmen var den beste animasjonsfilmen jeg har sett på mange, mange år, med en utrolig herlig historie og karakterer. Shrek vil alltid være den beste animasjonsfilmen for meg, men jeg tror denne ligger på en klar andreplass! Siden det var 3D, var det heller ikke tekster, så da kunne man konsentrere seg om kun filmen. Og for å gjøre opplevelsen bortimot perfekt, var alle på kinoen stille stort sett hele tiden. Jeg pleier alltid å irritere meg på kino, for folk snakker med hverandre, telefoner ringer, mer enn én gang har det vært folk som tar telefonen midt under forestillingen, det er alltid noen som prøver å åpne innpakket godteri så stille som mulig, og tror at det beste er å åpne papiret s a a a k t e ... Jeg tror faktisk jeg slår til og kaller dette for årets kinoopplevelse* :D

Selv om vi så den i 3D, tror jeg nok opplevelsen ville vært fantastisk i vanlig form også, så løp og kjøp billetter nå.

*I sterk konkurranse med Hangover, som var en utrolig kul film!

Ingen kommentarer: