onsdag 29. april 2009

*fornøyd sukk*

I dag var jeg og tok vannmassasje, og det var 30 herlige minutter. Jeg har vært sliten og stiv og støl i det siste pga. flyttingen, og det er ganske utrolig hvor mye de 30 minuttene hjalp. Forhåpentligvis får jeg råd til å dra flere ganger (det koster 350,- for 30 minutter, selv om jeg bare betalte 200,- i dag siden det var tilbud). Kanskje jeg til og med får råd til et klippekort på 8 ganger til 2450,- når skattepengene kommer ;)

Vel, akkurat det er ikke så sannsynlig, for jeg har betalt for en del møbler med kredittkort. Jeg fikk også SMS fra husvertene i dag, og de trekker 1500,- fra depositumet. De synes ikke det var godt nok vasket (sier meg helt uenig der, jeg vasket som en galing, og de sa ingenting da jeg ba dem komme og sjekke etter at jeg hadde vasket). Jeg hadde også ødelagt ventilatoren (lente meg mot den sånn at den ytterste delen falt av) og ødelagt stuebordet (for snart to år siden - bordet var utrolig svakt fra før av, men i stedet for å si fra, spikret dumme meg det bare sammen igjen. Men de kan jo ikke vite om det kollapset da eller nå nettopp). Har uansett godkjent at de trekker pengene, men det bli jo mindre penger å leve for. Vel, jeg hadde vel egentlig regnet med de kom til å trekke pga. disse tingene (bortsett fra det med vaskingen. Seriøst, jeg vasket og vasket og vasket i kriker og kroker).

Jaja, skit i det, den tiden er over :) Og en ny tid er begynt, en tid hvor jeg får kjempestore regninger hver måned. Og jeg betaler dem (nesten) med glede - heller 2500,- mindre å leve for hver måned så lenge jeg betaler både for min egen leilighet og ikke minst for en leilighet jeg trives i :)

I dag skjønner jeg ikke at jeg orket to år i den dustete kjellerleiligheten, med bittesmå vinduer og en million småfeil. Tror de har gjort mesteparten selv, hvis ikke er det visse håndverkere som burde skjemmes!

I morgen reiser jeg til Mo, og får selskap av Maria + fam. fra Trondheim - hurra :D

5 kommentarer:

Anita sa...

Ah, det hørtes deilig ut :)
Og jeg kan ikke si det mange nok ganger, jeg er sååå misunnelig på deg som betaler for noe som er ditt eget :)

Dadda sa...

Siden det var vaskingen de trakk penger for, høres det ut som om de bare ville ha en unnskyldning for å få litt ekstra penger !!!!

Silje sa...

De trakk for ventilatoren også, og det var min skyld.

Bordet kollapset nesten av seg selv, det var skikkelig svake føtter på det, men jeg burde jo så klart sagt fra med en gang. Så jeg burde ikke betalt for det, men jeg burde sagt fra med en gang, så da er det på en måte litt min skyld. Littegrann.

Dadda sa...

Men for den summen kunne de fått et helt nytt bord !!

Silje sa...

Ja, det er litt urettferdig at jeg skal betale når bordet var klart for skraphaugen til å begynne med. Men jeg orker ikke å krangle med dem, jeg vil bare bli 100 % ferdig med den leiligheten, og konsentrere meg om mine egne, flotte 48 m2 :)