lørdag 25. april 2009

Dagens middagstips

Fransk urtekylling

Legg kyllingfileter i en ildfast form, med litt olje i bunnen.

Smelt 2 ss smør i en kjele. Ta av platen og ha i en kvast eller to nyhakket persille, pepper, salt og fransk krydder (jeg brukte Toscanakrydder).

Hell blandingen over kyllingen og sett i ovnen på 200 grader. Tiden varierer nok etter hvor store de er, men det burde ta rundt 30 minutter. (Oppskriftsboken sier 20-25 minutter, men mine var inne i sikkert 35-40 minutter.)

Når det er 10 minutter igjen, har du skivet sjampinjong eller sjampinjongbåter oppi formen.

Server med ris eller poteter, og bruk smøret/saften i formen i stedet for saus.

Ikke skyld på meg hvis det blir så godt at du spiser til magen sprekker, og du må på sykehus.

3 kommentarer:

Anita sa...

Kan ikke du komme å lage det til meg? Jeg er suuuulten!

Silje sa...

Du får heller komme hit i nærmeste fremtid, så skal jeg lage det til deg ;)

Anita sa...

Deal!