mandag 19. januar 2009

Tiddelistopp!

Det begynte å snø i går, og jeg venter fortsatt på at det skal stoppe. Husverten måkka trappene i går kveld, men i morges var det et tykt lag der igjen. Ei som bor ikke så langt fra Mortensrud, sa at det var 40 cm. hos dem. Vi har så det holder til snø i maten, i alle fall.

Etter å ha våknet mye senere enn planlagt, vadet jeg gjennom snøen opp til bussholdeplassen. Og der ble jeg stående. Veiene var brøytet, og det var ikke masse trafikk, så bussen burde ikke hatt noen problemer. Til slutt måtte jeg bare begynne å gå (de andre lokalbussene (både lokalbussene og de andre) kom og gikk uten problemer), gjennom snøkavet og på fortau som var begynt å bli fulle av snø igjen. Vanligvis pleier det å ta meg 15 minutter opp til t-banen, og i dag gikk det ikke akkurat fort framover. Så hvordan i all verden klarte jeg å komme meg opp dit på 12-13 min, akkurat tidsnok til å rekke banen? Skjønner ikkeno', jeg.

Nå må jeg komme meg tilbake til en drittoversettelse. Det hadde vært veldig enkelt, hadde det ikke vært for at jeg kun får lov til å bruke like mange tegn på norsk som de har brukt på engelsk. Enkelte ting er enkle å forkorte, som el (or) i stedet for eller. Men hvordan skriver jeg Neste med bare fire bokstaver? Nest? Nste? Det skal ikke være enkelt ...

Ingen kommentarer: