mandag 5. januar 2009

Forsøk, ikke forsett

Jeg har ingen nyttårsforsett i år, kun nyttårsforsøk. Og siden jeg ikke røyker og ikke drikker noe særlig, er det vel kun helsedelen som gjenstår av standardforsettene. Jeg og Maja bestemte oss for at nyåret ikke begynte før i dag, så jeg må innrømme at jeg spiste sjokolade både første nyttårsdag og på lørdag. Men nå skal jeg være flink. Skal prøve, i alle fall. Derfor sitter jeg her med en kopp te med suketter og litt frukt før lunsjen. Til lunsj spiser jeg bare speltbrød, så jeg trenger ikke å gjøre så store endringer der. Kanskje spise to skiver og litt salat i stedet for tre skiver?

Jeg kommer sikkert til å miste noen kilo i dag, for jeg - og alle andre her - sitter og hutrer og skjelver av kulde. Det er iskaldt på kontorene (de skrudde sikkert av varmen til jul, og det tar lang tid å få den opp igjen), og alle sitter med jakker, gensere, sjal, skjerf, lester og til og med hansker (jeg gjør i alle fall det).

Ingen kommentarer: