mandag 27. oktober 2008

Prosjekt Mascara

Jeg har hatt lettere øyekatarr i halvannen uke nå. Jeg skyller øynene med steril saltvannsoppløsning morgen og kveld, når jeg legger øyenskygge, bruker jeg rene fingre, ikke børste, og en finger til hvert øyelokk. Og jeg bruker mascara. Samme mascara dag etter dag, og samme bøste på hvert øye. Jeg vet jeg er dum som et brød, men jeg kan jo ikke gå på jobb uten mascara heller.

Men nå begynner Prosjekt Mascara: jeg har gjennomsøkt badet og funnet fram gamle mascaraer, både slike som er nesten tomme, som jeg har hatt planer om å kaste i evigheter og sånne som jeg har fått anbefalt, men ikke bruker mer enn noen få ganger fordi jeg alltid vender tilbake til L'Oreals mascaraer. Nå har jeg funnet fram nok mascaraer til å bruke én ny mascara hver dag i en hel uke, ikke medregnet de to jeg har brukt den siste uken og den ene jeg skal bruke når jeg er fin og god i øynene igjen. Så jeg kommer med andre ord til å kaste en mascara hver dag denne uken. Skulle tro jeg var rik...

Ingen kommentarer: