mandag 7. april 2014

Dagens reklame

Jeg har vært på leting etter en ny DAB-radio fordi den gamle ikke tar inn alle kanaler, blant annet P13, som jeg har hørt litt på i det siste (via Get-boksen). Jeg kjøpte først POP, en knallrosa radio. Men lyden var bare sånn passe, og ledninga var dårlig, så jeg leverte den inn.

Hadde ikke lyst å bruke mer enn 500,- på radio, men endte opp med en Pinell Supersound II til 1000,-, og angrer ikke. (Det eneste jeg angrer på, er at jeg ikke fikk med meg reklamen for Elkjøpen som åpnet i Bærum i helga, hvor jeg kunne fått den for 700,-.)

Radioen har trådløst nett, sånn at jeg har tilgang til (visstnok) 20.000 radiokanaler på Internett. I går hørte jeg f.eks. på en britisk og en tysk kanal :) Jeg kan også søke opp podcaster, som jeg hører masse på. Den har til og med en egen app, så i morges slo jeg på radioen (som står på kjøkkenet) mens jeg var på badet. Det skal så lite til for å imponere meg ;)

Jeg skal i teorien kunne koble mobilen til radioen, men jeg fikk ikke det til å funke. Er usikker på om det er ledninga, mobilen eller radioen som er problemet. Hadde ei ledning liggende hjemme, men det kan hende den er gammel.

Ellers har det vært en fin helg. Fredag spiste jeg først middag med Maja, så møtte jeg masse fremmede fra De høyes klubb (hvor jeg nettopp meldte meg inn). Det var veldig koselig, og jeg kommer til å dra på flere treff, selv om jeg ikke var den som snakket mest.

På lørdag bakte jeg brød, leste i mange timer, ryddet, vasket klær, trente, og leverte inn og kjøpte ny radio, og fikk til og med tid til å være sosial noen timer.

I går leste jeg. I mange, mange timer. Noe jeg knapt har gjort siden jeg flyttet for et halvt år siden, så det var skikkelig godt :) Jeg var også på konsert sammen med en tidligere kollega. En annen tidligere kollega synger i Oslo vokalensemble, så det var konsert med dem, Le Voci og Oslo strings. Jeg er rikitgnok ateist, men det betyr ikke at jeg ikke kan nyte fine toner :)

3 kommentarer:

Anita sa...

Jeg overtar gjerne den gamle radioen hvis du ikke har noen planer for den ;)

De høyes klubb er rett og slett det det høres ut som?? Hvor høy må man være for å bli medlem?

Vi har også hatt ei fin helg med Bodøtur på lørdag, og fjelltur og bursdagsfeiring i går :)

Silje sa...

180 for damer, 195 for menn, så da er du vel for lita? :)

Hvis mamma har plass i kofferten, kan hun få ta med den andre radioen :)

Anita sa...

Ja, jeg er nok "bare" 176 cm, så jeg er nok for lita!
Du får høre med henne når hun er ferdig med å shoppe, om det er noe plass igjen :)