mandag 15. april 2013

Frisk med fisk

For tre uker siden flyttet til til nye lokaler i Kværnerdalen, og nå sitter alle selskapene i konsernet sammen, ikke bare Translations. Vi har felles kantine med alle i hele bygget, og det er så masse god mat! Det virker som om de serverer fisk to ganger i uka, så nå får jeg endelig i meg nok fisk!

Jeg har mye lengre reisevei nå, selv om Kværnerdalen ikke ligger så langt fra sentrum. Jeg har testet en del ulike alternativer, men uansett hva jeg velger, må jeg ta bane, så buss og så gå. Jeg bruker 50–55 minutter til jobb, og det er rimelig kjedelig.

Vi sitter i åpent lokale nå, så det er en del støy. Men det har jeg merkelig nok blitt vant med ganske raskt, og synes det for det meste går greit å stenge ute lyden av kaffemaskinen (som er i konstant bruk – vi er tross alt nesten 200 stykker her) og folk med behov for skravlepause ;)

Dessverre er jeg ikke frisk som en fisk. I desember fikk jeg hekseskudd, og da jeg løftet noen tunge esker i helga, fikk jeg litt vondt igjen. I tillegg har jeg vondt i ene skuldra, og må få behandling. Er usikker på om jeg bør dra til fysioterapeut, naprapat eller noe annet. Jobben dekker åtte behandlingstimer i året, så jeg kan i det minste få dekket deler av behandlingen (om det skulle bli behov for mer).

Jeg har i lang tid vurdert å søke på en jobb i Belgia! Jeg var likevel ikke heeelt sikker, og tenkte mye på hvordan jeg å så fall måtte gjøre det med leiligheta o.l., og ble helt matt bare ved tanken. Det var snakk om "publication co-ordinator", noe som i seg selv hørtes interessant ut. Og startlønna var på nesten 635000,-! Men de krevde blant annet at man hadde solide kunnskaper om EFTA (jobben var hos dem), EØS og EU, og jeg har jo null snøring :p

Jeg fant fram stillingsannonsen hver dag, men i går gikk søknadsfristen ut, så nå slipper jeg å tenke mer på det ;)

Ingen kommentarer: