onsdag 16. november 2011

Av og til misliker jeg jobben min

I går sendte jeg en fil til et byrå, og han videresendte den til en en av sine frilansere. Filen skulle komme i dag, noe som var veldig viktig siden kunden trenger den til et møte i morgen tidlig. I to-halv tre-tiden fikk jeg melding om at oversetteren som byrået brukte, i over en time hadde prøvd å sende filen, uten hell. Jeg tipset om en løsning (sende via et nettsted), og tiden gikk uten at jeg fikk svar. Til slutt svarte han at oversetteren ikke fant filen, så skrev han noe som jeg tolket som at oversetteren fikk feilmelding på selve filen.

I etterkant viste det seg at akkurat dette byrået tidligere har kommet med masse rare unnskyldninger ved forsinkede leveringer, men det var ikke jeg klar over. Det tar tid å bli kjent med både oversettere og kunder, og vite hvem som passer til hvilke jobber.

Jeg begynte å bli skikkelig stressa, for han brukte over en time på å svare på hver e-post jeg sendte, og kom med unnskyldning etter unnskyldning. Til slutt sa en annen PL at jeg kunne gå hjem, så kunne hun sende fila når (og hvis) den kom.

Da jeg kom hjem, så jeg heldigvis at den hadde kommet, men jeg fikk melding fra PL-en om at han hadde gjort helt feil! (Men det er en annen historie - hun klippet og limte, og fikk sendt fila av gårde.)

Var innom Zizzi, og med rester på to gavekort fikk jeg kjøpt meg en bolero. Den var dyr, men etter at jeg hadde betalt med gavekortene, var det bare 123,50,- igjen å betale :)

2 kommentarer:

Anita sa...

Ble det en sånn bolera som du ville ha?

Silje sa...

Jeg vet ikke helt hva slags bolera jeg ar på utkikk etter. Denne er ... la oss si spesiell ;) Men den er tøff, altså, og jeg tar den med hjem til dåpen eller til jul :)