mandag 7. november 2011

Crap

Skulle levere en jobb til en kunde på fredag, men på grunn av problemer, ble leveringen utsatt til i dag. Kunden sa det gikk greit, men utpå ettermiddagen begynte de å etterlyse filene. Jeg sa de ville komme i løpet av ettermiddagen. Da jeg sa fra til oversetteren hvilke filer som manglet (bare for å få oversikt), viste det seg at jeg hadde glemt å sende en fil til dem. De kunne dessverre ikke levere den fila før i morgen. Så fikk jeg mail fra kunden om at de måtte ha alle filene til et møte klokka ni i morgen tidlig :-/ Jeg lovet oversetteren at han skulle få bedre betalt hvis jeg fikk fila til kl. 8.30 i morgen, noe han sa ja til.

Jeg skulle ta 17.00-bussen til IKEA, og fikk heldigvis de 19 manglende filene (minus den som kommer i morgen) ca. 16.45. Men da jeg så gjennom fila (oversetteren hadde skrevet inn oversettelsen av alle 19 filene i én fil), fant jeg bare 18 av dem. Sendte e-post og etterlyste den siste, men fikk ikke noe svar. Ventet og ventet og ventet, og godt og vel kl. seks fant jeg ut at mens jeg ventet på 19.00-bussen (rakk jo ikke 18.00-bussen heller), kunne jeg klippe og lime slik at det ble 18 dokumenter i stedet for bare ett. Da så jeg at den siste fila var oversatt, men oversetteren hadde glemt å ha med overskriften på den, slik at jeg trodde den tilhørte fila før. Hadde med andre ord ventet i halvannen time på en oversettelse jeg allerede hadde mottatt!

Jaja, det er i det minste færre folk på IKEA og IKEA-bussen litt senere på kvelden :)

Jeg var flink, og kjøpte kun resirkuleringsbøtter og kubbelys, som planlagt. Hadde tenkt å kjøpe en reol til å ha under skrivebordet, for å få ryddet litt i bokhylla, men jeg orket verken å drasse på 20 kilo eller å stå gudene vet hvor lenge i utleveringskø på lageret.

Ingen kommentarer: