mandag 7. februar 2011

På tur hos söta bror

05.30 fredag morgen ringte Dadda og vekket meg. Heldigvis, for jeg hadde allerede slått av den første vekkerklokka uten å registrere den, og hvem vet hvor mange flere ganger jeg ville gjort det. Hadde ikke så lyst til å forsove meg denne dagen siden alle oversetterne og prosjektlederne skulle ta 7-toget til Gøteborg, hvor vi skulle ha en felles nordisk kick-off for ny organisasjonsstruktur.

Det var skikkelig hyggelig å møte de svenske og danske kollegene våre, både i jobbsammenheng og til middag og drinker på kvelden :) Jeg drakk egentlig ikke så masse, men da jeg våknet midt på natta natt til lørdag, var jeg ikke akkurat i verdens beste form. Men jeg heiv i meg vann og sov til halv ni neste morgen, så jeg overlevde – heldigvis, for på lørdag skulle jeg demonstrere et nytt oversetterverktøy for alle oversetterne. Jeg hadde på forhånd fått beskjed om at svenskene og danskene så vidt var kommet i gang med programmet, så jeg brukte ganske mange timer på torsdag med å forberede en demonstrasjon som viste det grunnleggende med programmet (hurtigtaster o.l.). Det viste seg imidlertid at svenskene var kommet forholdsvis godt i gang, mens danskene ikke engang har fått programmet ennå, så det var jo rimelig dumt. Men jeg holdt demonstrasjonen uansett, og det virket som om det var mange som lærte noe nytt :)

Jeg var hjemme igjen kl. 21.30 på lørdag, og søndag gjorde jeg ikke så masse. All sittingen på tog og kontorstoler hele helga merkes nå, for jeg hadde ganske vondt i korsryggen i morges. Men nå som jeg har fått rørt litt på meg, begynner jeg å bli bedre igjen.

Ingen kommentarer: