søndag 31. januar 2010

Heureka!

Jeg har endelig funnet ut hvorfor jeg ikke er helt fornøyd med leiligheten min - den er skikkelig 90-talls! Strien på veggene, falsk-flis-tapetet på badet, den buede åpningen mellom gangen og stua, mønsteret på skapdørene ...

Om tid og stunder er alle dette ting jeg vil gjøre noe med, og jeg regner med jeg begynner med kjøkkenet i vår. Jeg skal male veggen hvit og skifte ut skapdørene hvis jeg finner noen rimelige som jeg liker (helt glatte, hvite) og henge opp en gul hylle på langveggen, over bordet. Jeg vil gjerne bytte ut kobberplaten mellom benken og skapene, for den blir så fort stygg, og ha fliser (eller helst en herdet glassplate med mønster, men det koster sykt mye, 7360,- hos Oksidé, som jeg linket til), men akkurat det blir nok ikke i år.

3 kommentarer:

Anita sa...

Hva med disse?
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70067558

Silje sa...

Takk for tips :) Må se litt mer på det, for jeg målte skapdørene i morges, og det er litt andre størrelsesforhold på dem enn det IKEA ha (f.eks. 48,5 x 70,5 cm i stedet for IKEAs dører på 50 x 70 cm).

Men det er i alle fall slike glatte, hvite dører jeg vil ha :)

Anita sa...

IKEA har vel egne størrelser på stort sett alt de har... Litt irriterense i grunn.