søndag 24. mai 2009

Åe!

Jeg var på avskjedsfest hos ei venninne i dag (som, etter at en etter en meldt avbud, endte opp med å bestå av bare fire personer). Da jeg skulle dra hjem, kom jeg 30-40 sekunder for sent til bussen ned til byen, så jeg måtte gå. Men det er bare en ca. tjueminutters gårtur, så det var ikke noe pes.

Jeg vet at 5-banen, som jeg tar, går to minutter før 3-banen, som jeg har tatt i nesten to år (og dermed vet jeg når siste bane går). Men det jeg ikke visste, er at de på kvelden, når banene bare går hver halvtime, ikke går rett etter hverandre. Dermed sto jeg på t-banestasjonen, noen få minutter etter at siste bane hadde gått.

Jeg tenkte jeg bare kunne stikke innom jobben og vente på nattbussen, for jeg hadde bok og iPod i veska. Men så kom jeg på at Lena (hun jeg var hos) sa det hadde vært innbrudd på jobben (kompisen hennes/kollegaen min skulle jobbe i dag, og han hadde sagt det til henne). Hva hvis de hadde gjort ett eller annet med alarmen, sånn at den begynte å gå i det jeg låste meg inn? Jeg har jo kodeord som jeg skal si til Securitas når de ringer, og jeg tviler uansett på at noe ville skjedd. Men for sikkerhets skyld turte jeg ikke. Dessuten ville det blitt to og en halv veldig lange timer å vente! Så da ble det 366,- svært kjipe taxikroner. Har ikke akkurat råd til det, men det er bare å tenke at det er en bukse eller en topp eller et par middager ute på byen, som jeg ikke har råd til nå. Ikke at jeg ville hatt råd til det uansett, men ... ;)

Ingen kommentarer: