lørdag 4. oktober 2014

Grønnkålchips

I dag har testet grønnkålchips. Det ble mye ståk og lite ull, men det smakte godt, om ikke annet :)

Jeg delte opp kålen, vasket den og delte i to porsjoner sånn at jeg kunne teste forskjellige smaker.

Forsøk 1: chili og havsalt. Jeg brukte like gjerne olivenolje med chili, men fy faen, så sterkt det ble. Det smakte egentlig veldig godt, men etter et par sekunder forsvant smaken fordi hele munnen brant. Jeg måtte dessverre kaste hele porsjonen, noe som var dumt siden jeg brukte mye tid.

forsøk 2: kanel og flytende honning. Jeg har en veldig god honning i kjøleskapet, og tenkte jeg kunne bare hive den i mikroen på lav varme. Det ble lett svidd honning! Dermed ble porsjon to bare olivenolje, salt og pepper. KISS - keep it simple, stupid!

Tips 1: Oppskriften sier de skal steke i 5-10 minutter, men mine ble litt for mye stekte etter ca. fire minutter, så følg godt med!

Tips 2: Oppskriften sier 3 ss olivenolje. Jeg brukte 1 ss på en halv porsjon, og det var mer enn nok. Kanskje holder det med 1 ss på hele?

Jeg kommer nok til å teste det igjen, og nå vet jeg litt mer sånn at det ikke blir like mye rot og tull neste gang :)

Spiseklar snacks i bestemors gamle dessertskåler

Ingen kommentarer: