mandag 24. mars 2014

Take the good with the bad

Helga har bestått av en flott dag og en skikkelig kjip dag.

På lørdag var jeg i koselig 30-årsdag. Jeg drakk en ingefærøl på formiddagen og tre drinker på festen, og et glass vann til hver drink. Ikke så masse alkohol, med andre ord. Det hindret ikke søndagen fra å være helt forferdelig. Jeg tviler nesten litt på at det kan ha vært fyllesyke, så dårlig som jeg var. Jeg kastet opp tre eller fire ganger, og var helt bortevekk.

Jeg tok en tablett i 22-tiden (en bosnisk mysteriepille fra en tidligere kollega...), og etter en halvtime var jeg i fin form! Da innså jeg også at jeg ikke hadde spist noe særlig på lørdag (men jeg spiste to pølser i lompe etter drinkene på festen, så alkoholen hadde litt mat å jobbe med), og all maten jeg hadde prøvd å spise i løpet av søndagen, hadde kommet opp igjen. Jeg var derfor skrubbsulten. Jeg prøvde å ignorere magen, men spiste til slutt en fajita med ost.

Sov ikke så bra i natt. Det lengste jeg fikk sove i strekk, var fra ca. fem til sju. Jeg gikk for å ta trikken, men etter store forsinkelser og deretter en tur på Internett, fant jeg ut at to busser hadde kollidert rett nedi gata, så jeg bestemte meg for å gå. Stakk innom en café og tok med en kaffe, og likevel gikk jeg forbi trikken min da jeg kom ned til sentrum nesten en halvtime senere :p

Har klart å glemme frokosten hjemme, men vi har heldigvis frukt liggende. På tide med litt energi nå.

Ingen kommentarer: