onsdag 5. desember 2012

Lumbago!

Jeg har sannsynligvis lumbago, sier både kollegaen min og forskningslederen. Jeg sendte en e-post til henne i dag for å beskrive smertene, at de kom under testinga, og for å spørre om de hadde noe behandlingstilbud. Det har de dessverre ikke, noe jeg synes er litt merkelig, med tanke på at for å få være med på denne studien, måtte man ha en BMI på over 25 og ikke ha trent styrke før (i alle fall ikke i lang tid i forveien).

Jeg har lest litt på nett om lumbago/hekseskudd, og de rådene som gis på uttallige sider, er de samme som jeg har fått og tatt i bruk: smertestillende, tøy og bøy samt bevegelse.

Kvelden i går var rett og slett forjævlig, jeg hadde så vondt. Det var litt bedre i morges, og er ennå litt bedre nå, så da ligger det an til rask helbreding, som både kollegaen og forskningsdama sa var sannsynlig :)

Det eneste som virkelig bekymrer meg nå, er at når man først har fått disse smertene én gang, kan de komme tilbake flere ganger. Jeg har tenkt å fortsette å trene, men kommer nok til å være redd for å ta knebøy heretter ...

Jeg testet kroppssammensetning i går, og det var fint å se at et var visse endringer, selv om de var små. 2-3 kilo ned og stakkarslige 300 gram ekstra muskler. Det er jo bare 1-2 kyllingfileter! Jeg har faktisk gått ned nesten ett kilo i muskelmasse i begge leggene, selv om jeg synes de kjennes masse strammere. Jeg har samtidig fått større muskler i armene og overkroppen.

Den totale helsescoren har økt med tre poeng, fra 52 til 55. Dette er en lav, dårlig score, men jeg håper den kan forbedre seg. Planen er som sagt å fortsette å trene, og jeg håper jeg kan klare to ganger i uka - en dag styrketrening og en dag kondisjonstrening. Men først må jeg klare å bevege meg normalt!

1 kommentar:

Anita sa...

Håper du blir fort bra igjen :) God bedring :)
Og jeg syns du har vært kjempeflink disse ukene, fortsett og stå på!